TOYOTA FRANKFURDIS

TOYOTA FRANKFURDIS

Ideeauto TOYOTA C-HR Hy-Power - Pilkupüüdev disainilahendus

Toyota Euroopa disainistuudio ED2 meeskond on loonud ideeauto Toyota C-HR Hy-Power – crossover’i uue tõlgenduse, mille pilkupüüdev välimus vihjab uue jõulisema hübriidajami kasutamisele.

 

Toyota C-HR on osutunud populaarseks alates selle turuletoomisest 2016. aasta lõpus, mil Toyota tuli keskklassi crossover’ite turule, avaldades muljet oma pilkupüüdva kujunduse ja nauditava sõiduelamusega tänu Toyota uue veermikuarhitektuuri (TNGA) platvormile. Samuti on klientide seas väga menukaks osutunud Toyota viimase põlvkonna hübriidajam, hõlmates suuremat osa Euroopas müüdud autodest (üle 75%).

 

Seeriamudel on olnud Toyota disaineritele inspiratsiooniks, et uurida võimalusi luua võimsam hübriidmudel, mille disain oleks veelgi muljetavaldavam ja emotsionaalsem. Selle tulemusena sündis uus ideeauto Toyota C-HR Hy-Power, mille maailma esmaesitlus toimub 2017. aasta Frankfurdi autonäitusel.

 

Kontseptsioon

Toyota C-HRi kujunduse väljatöötamisel oli Toyota eesmärk luua ihaldusväärne sõiduk klientidele, keda iseloomustab isikupärane maitse ja elustiil, rõhutades sõiduki eriliselt stiilset välimust ja sõidurõõmu pakkuvat iseloomu. Uus ideeauto, milles uuritakse edasi seeriamudeli teemandist inspireeritud disainikeelt, annab aimu kvaliteetsest teostusest ja põhjalikust tähelepanust detailidele. Kujundus peegeldab ka võimsama hübriidajami olemasolu, tähistades Toyota hübriidprogrammi edasilaiendamist.

 

Välimus

Ideeauto Toyota C-HR Hy-Poweri projekti algusest peale teadis disainimeeskond, et nad ei taha soovitud mulje saavutamiseks teha märkimisväärseid isikupärastamisi ega täiustusi. Selle asemel rakendasid nad oma oskusi seeriaauto kujundusele iseloomulike omaduste parandamiseks, kasutades värve, viimistlusi ja kujunduselemente uuenduslikul viisil. Tegelikult on ideeauto puhul kasutatud täpselt sama lehtmetalli nagu müügisaali sõidukil.

 

Uurides põhjalikult Toyota C-HRi kujunduse aluseks olevat teemandidisaini, ammutas ED2 meeskond inspiratsiooni loodusjõududest, mis muudavad süsiniku teemandiks, ning sellest, kuidas kaljud suudavad varjata kuuma sulanud tuuma.

 

Selle mõtteviisi tulemusena kasutati uut hõbedast mattvärvi Dark Carbon, et rõhutada sõiduki teravate piirjoonte ja vormitud pindade vastastikust mõju. Selle efekti suurendamiseks kasutatakse läikivmusti elemente, sealhulgas alumist esispoilerit, auto esiosas Toyota logo kohal olevat ala ning rattakoopa liiste. Sama efekti jätab tume kroom, mida võib näha esitulede iluliistudel, aknaraamidel ja 20-tollistel valuvelgedel.

 

Terav kontrast luuakse anodeeritud Burning Orange’i viimistluse kasutusega esipiilaritel, küljepeegli korpustel ning esitulede sees oleval ehisel. Sama värviaktsenti kasutatakse ka alumise võre mustas teemandikujulises võrgumustris.

 

Värvi, tekstuuri ja vormi kasutamine loovad koos veelgi suurema efekti ideeauto katusel. Kogu pinda katab ainulaadne mitmetahulise kristalli mustriga teemantlõikeline kile, mis kulgeb tumedamast mustast värvist tagaosas ereda anodeeritud oranžini esiosas, segades omavahel kokku kontrastseid matte ja läikivaid tasapindu.

 

Sõitjateruum

Väliskujunduse põhimõtted jätkuvad sõitjateruumis, et tugevdada ideeauto disaini omavahel kokku sobivate varjundite kasutamisega, kombineerides musti istmekatteid ja ehiseid Burning Orange’i värvi elementidega.

 

Suurepäraselt keret toetavad istmed on musta nahkkattega ning neil on oranžid peatoed ja polstrid. Burning Orange’i värvi niidi abil on loodud mitme teemandi kujuline ainulaadne asümmeetriline tepingumuster istmete seljatugedel ja istmepatjadel. See muster kordub ukse sisepaneelidel ja ka oranžidel käetugedel. Oranž viimistlus jätkub kogu armatuurlaua laiuses ja raamib Toyota Touch® 2 multimeediasüsteemi puuteekraani.

 

Uus võimsam hübriidajam

Ideeauto on kujundatud uue hübriidajami ümber, mis pakub suuremat võimsust ja jõudlust kui 122 DIN hj süsteem, mis kuulub praegu toodetava Toyota C-HRi varustusse. See peegeldab Toyota esmaklassilise hübriidtehnoloogia olulist ja strateegilist edasiarendamist, mille käigus tehakse võimsamad hübriidajamid kättesaadavaks kõigi põhimudelite jaoks. Lisateavet selle hübriidtehnoloogia laiendamise kohta avaldatakse 2018. aasta algul.

 

 

UUS TOYOTA LAND CRUISER

Rohkem kui 65 aasta pikkuse maastikusõiduajalooga Land Cruiser on oma klassis jätkuvalt ainulaadne võime poolest ühendada silmapaistev kvaliteet, vastupidavus ja töökindlus erakordse maastikuvõimekuse ning veelgi suurema luksuse, sõitjate mugavuse ja prestiižiga.

 

 

Uus Land Cruiser tugevdab veelgi oma mainet jõulisema kerekujunduse, rafineerituma, mugavama ja kvaliteetsema sisekujunduse, parema dünaamika ja täiustatud kasutajasõbralikkusega (nii teedel kui ka maastikul).

 

Sõitjateruumi mugavust suurendavad ventileeritavad esiistmed, tagaistmete soojendus ja automaatne kliimaseade, elektriline soojendusega esiklaas ja esiklaasipesu soojendusega pihustid, tagurdamisel alla kalduvad küljepeeglid ning uue kujundusega nutivõti.

 

Land Cruiseri erakordne maastikuvõimekus peitub selle väga tugevale raamile kinnitatud konstruktsioonis, mis summutab tõhusalt vedrustuse lööke, tagades salongis sõitjatele suurema mugavuse isegi kõige karmimates maastikutingimustes.

 

Land Cruiseri kõikvõimalikele maastikutingimustele mõeldud abisüsteemid teevad sellest tehniliselt kõige täiustatuma, ohutuma, nauditavama ja hõlpsalt kasutatava nelikveolise sõiduki maailmas.

 

Land Cruiser viib teid sinna, kuhu iganes soovite minna. Ja toob teid tagasi ka.

 

Dünaamilisem, moodsam ja jõulisem kujundus

Uue Land Cruiseri kogupikkust suurendati 60 mm võrra 4840 mm-ni. Sellel on erakordselt hea manööverdusvõime ja minimaalne pöörderaadius on vaid 5,8 meetrit.

 

Kapoti uus kujundus parandab keskosas allapoole nähtavust. Poritiibade ülaosa on tõstetud, et juhtidel oleks võimalik auto mõõtmeid paremini tunnetada. Kõrgemale paigutatud radiaatorivõre ja esituled parandavad maastikusõidu funktsionaalsust.

 

Esituled, mille omapärases korpuses on kaug- ja lähituled, eesmine suunatuli ja päevatuled, võib varustada kas halogeen- või LED-/halogeenesituledega, teisel juhul sisaldab see LED-päevatulesid.

 

Tagaosas kuuluvad uute elementide hulka uuenduskuuri läbi teinud liittuled, mis sisaldavad LED-stopptuld, numbrimärgi raamiga integreeritud väiksemat tagumist numbrimärgialust ning ümber kujundatud põrkerauda koos kõrgendatud alusega väljaulatuvate nurkade suunas.

 

Kvaliteetne sõitjateruum

Uue Land Cruiseri sõitjateruumist leiab täiustatud armatuurlaua, mis sisaldab juhi silme ette paigutatud uue kujundusega näidikupaneeli ja keskkonsooli.

 

 

Mootori, sõidurežiimide ja mugavusega seotud juhtlülitid on selgelt eraldatud funktsionaalseteks aladeks ning nende ergonoomilisust on optimeeritud, et neid oleks lihtne kasutada isegi kõige äärmuslikumates tingimustes.

 

Uue keskkonsooli ülaosa on madalam, et tagada elegantsem välimus ja parem ettepoole nähtavus maastikul sõitmisel. Konsoolis on uus suurem 8-tolline multimeediaekraan, tasapinnaline kliimaseadme juhtpaneel ja mootoriga seotud näidikupaneel.

 

Juhile mõeldud uue kujundusega näidikupaneelis on neli näidikut, millel on metallist aluspaneel ja kõrgemate skaalanäitudega poleeritud numbrikettad. Need paiknevad kummalgi pool 4,2-tollist värvilist TFT-universaalnäidikut, mis kuvab juhtidele kõik vajalikud sõiduandmed ning teabe- ja meelelahutussüsteemi andmed. Ka rool on uus ning ühtib Land Cruiser V8 mudelite omaga.

 

Uue Land Cruiseri salongiviimistluse valikusse kuulub kolm värvilahendust: must, pruun/must ja nüüdsest ka uus beež värvitoon Premium Beige. Viimistluste valikut täiendavad esmaklassilise kvaliteediga salongiehised: hõbedane peenetriibuline metallikviimistlus, mis sobib kokku keskkonsooli töötlusega, ja uus hele- või tumepruun puiduimitatsioon.

 

Mootorid

2,8-liitrine D-4D on 2755 cm3 töömahu, 16 klapi, DOHC nelja silindriga mootor, mis arendab võimsust 130 kW / 177 DIN hj pööretel 3400 p/min. Koos kuuekäigulise automaatkäigukastiga pakub mootor muljetavaldavat suurimat pöördemomenti – 450 Nm – pöörete vahemikus 1600 ja 2400 p/min (pöördemoment 420 Nm pöörete vahemikus 1400 ja 2600 p/min käsikäigukasti puhul). See kiirendab 0–100 km/h 12,7 sekundiga (12,1 sekundit käsikäigukasti puhul) ning tippkiirus on 175 km/h. Keskmine kütusekulu on 7,5 l / 100 km ja CO2 heitkogus 197 g/km.

 

Ohutussüsteemide rikkalikum valik

Kõrgema varustustasemega Land Cruiseri mudelite varustusse kuulub Toyota Safety Sense, mis koosneb sellistest ohutustehnoloogiatest nagu kokkupõrke ennetussüsteem (PCS) koos jalakäijate tuvastamise funktsiooniga, kohanduv kiirushoidik (ACC), sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem (LDA) ja automaatsed kaugtuled (AHB).

 

Täiendavate juhi abi- ja ohutust suurendavate süsteemide hulka kuuluvad pimeala monitor (BSM) koos tagant ristsuunas lähenevate sõidukite hoiatussüsteemiga (RCTA) ja täiustatud rehvirõhu hoiatussüsteem (TPWS).

 

TOYOTA YARIS GRMN

Yaris GRMNi inspiratsiooniallikaks on Yaris WRC – auto, millega Toyota naasis edukalt FIA autoralli maailmameistrivõistlustele.

 

 

Arendustöö Nürburgringil

Kohe pärast esimese Yaris GRMNi ideeauto valmimist 2015. aastal saadeti prototüüp Saksamaal asuva legendaarse Nürburgringi võidusõiduraja läheduses paiknevasse Toyota rajatisse. Toyota Euroopa ja Jaapani tuunimisspetsialistidest koosnev rühm lihvis auto juhtimis- ja sõiduomadusi, töötades nii kuulsal Nordschleife rajal kui ka selle vahetus läheduses paiknevatel erinevatel teedel – alates ülikiiretest kiirteedest kuni kitsaste käänuliste mägiteedeni välja.

 

Mootor ja jõudlus

Yaris GRMNi rinnus tuksub 1798 cm3 töömahuga neljasilindriline mootor, mille 16 klapiga mehhanism on varustatud Magnusson Eatoni ülelaaduri ja Dual VVT-i nutika muudetava klapiajastusega nii sisse- kui ka väljalaskeklappidel.

Surveastme 10 : 1 korral arendab see võimsust kuni 212 DIN hj (156 kW) pööretel 6800 p/min ja suurim pöördemoment on 250 Nm pööretel 5000 p/min. Veojõu kandmine esiratastele kuuekäigulise käsikäigukasti abil võimaldab mootoril saavutada kiirus 100 km/h umbes 6,3* sekundiga; tippkiirus on elektrooniliselt piiratud kiiruseni 230 km/h.

 

Veidi alla 1135 kg tühimassiga Yaris GRMNil on oma klassis parim võimsuse ja massi suhe 5,35 kg 1 hj kohta.

 

Veermik ja juhitavus

Selle tagamiseks, et Yaris GRMNi võimsus kantaks sujuvalt teele üle, on auto varustatud Torseni suurhõõrdediferentsiaaliga. Veermiku jäikust suurendavad esivedrustuse tugipostide vaheline põikvarras, mis kulgeb risti üle mootoriruumi, ning esi- ja tagaveermiku kerealune lisasõrestik.

 

Tänu lühematele vedrudele paikneb auto maapinnale lähemal (24 mm madalam tavalisest Yarisest) ning neile on lisatud Sachsi välja töötatud spetsiaalsed sportamortisaatorid ja suurema läbimõõduga (26 mm) eesmine põikstabilisaator.

 

Pidurite ülitäpse kontrollitavuse tagamiseks on 275 mm läbimõõdu ja sisselõigetega eesmised pidurikettad varustatud neljakolviliste pidurisadulatega; taga on 278 mm kettad. Silmatorkavad pidurisadulad on värvitud Toyota GAZOO Racingule iseloomulikku valget värvi ja paistavad valuvelgede peenikeste kodarate vahelt välja.

 

17-tollised BBSi kerged mitme kodaraga valuveljed ei vähenda üksnes kaalu, vaid neis on piisavalt ruumi ka suuremate pidurite kasutamiseks. Koos Bridgestone Potenza RE050 205/45 R17 rehvidega aitavad need tagada ka Yaris GRMNi väga täpse roolitunnetuse.

 

Sportlik väljalaskesüsteem

Väljalaskesüsteem on täielikult ümber kujundatud, eesmärgiga vähendada vasturõhku väljalaskel ning kontrollida heitkoguseid ja müratasemeid. Selle ülesande eduka sooritamise tulemusena suurenes mootori võimsus ja tekitati tugev väljalaskeheli.

 

Kere ja kujundus

Samamoodi nagu selle maailmaralli teisik kasutab Yaris GRMN uue Yarise kolmeukselist kere. Sel on mitmeid erilisi omadusi, sealhulgas must tiivakujuline tagaspoiler, erikujundusega tagumine põrkeraud, tagumine difuusor, eesmine kärgvõre ja – taas ralliauto kujundust meenutav – keskel asetsev ovaalne summutitoru.

 

Sõitjateruumi kujundus

Ka salong väljendab sõiduki võimsust tänu sportlikele esiistmetele, mille kujundas spetsiaalselt auto jaoks Toyota Boshoku ning mis pakuvad oma klassi parimat kehahoidu ja -toetust.

 

Sportlike originaalosade hulka kuuluvad mootori käivitusnupp ja väikese läbimõõduga, nahkkattega rool, mis pärineb Toyota GT86 kupeelt ja mida on täiendavalt kohandatud Yaris GRMNi erinõuetega. Samuti kuuluvad siia alumiiniumist sportpedaalid, alumiiniumist kujunduselemendid ja TFT-ekraaniga varustatud spetsiaalne kvaliteetne universaalnäidik, mis on loodud väljendama auto erilist sportlikku olemust.

 

 

TOYOTA AURIS

Toyota Auris Touring Sports Freestyle ja 2018. aasta Aurise mudelivalik

 

 

2018. mudeliaasta Auris

Frankfurdi autonäitusel on võimalik heita esimene pilk Aurise 2018. aasta mudelivaliku muudatustele. Uued omadused parandavad Aurise väljakujunenud kvaliteeti ja stiili ning muudavad välisilme veelgi moodsamaks ja sportlikumaks.

 

Värvivalikut on täiendatud uue sinise värvitooniga, mida pakutakse menukatele Aurise kahevärvilistele mudelitele. Saadaval on ka uus moodne metallikvarjundiga värvitoon Manhattan Grey, mis on pigem mahedam ja sügavam toon kui läikiv. See on saadaval nii kogu kere värvina kui ka kahevärviliste mudelite lisavalikuna, luues pilkupüüdva kombinatsiooni kontrastse musta katuse, haiuimekujulise antenni, tagaspoileri, küljepeeglite korpuste ja esivõrega. Lisavarustusena on saadaval mustad küljeliistud ja Aurise varustustaseme Style mudelite varustusse kuulub ka uus must iluvõre.

 

Auris Touring Sports Freestyle

Auris Freestyle on menuka Auris Touring Sportsi universaali uus tõlgendus.

 

Sel erimudelil on mustad rattakoopa katted ja küljespoilerid ning alumiiniumviimistlusega kerealune kaitse ees ja taga. Stiilsust lisavad ka must iluvõre, tagumised toonklaasid ja heledad hõbedased küljepeeglite korpused ning viie topeltkodaraga 17-tollised valuveljed, mis on musta värvi ja erilise hõbedase viimistlusega.

 

Muus osas pakub uus mudel Freestyle klientidele kõiki Auris Touring Sportsi väljakujunenud eeliseid, kaasa arvatud hübriid-, bensiini- ja diiselmootorite erakordne valik ning ruumikas pakiruum, mis suureneb tagaistmete kokkuklappimisel muljetavaldava 1685 liitrini – sobib ideaalselt neile, kes vajavad spordi- või hobivarustuse jaoks ohtralt ruumi.

Oбратно
Следите за нами:
Веб-партнер:
Закрыть

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.