Esmakordselt peetud müügi- ja teeninduskonsultantide võistlusel novembrialguses tuli müügikonsultantidel parimal viisil lahendada neli igapäevases töös ette tulevat kliendisuhtluse olukorda ning vastata küsimustele Toyota ajaloo, tehnoloogia, tehnika ja kvaliteedisüsteemi tundmise kohta.
Teise koha pälvinud Mati Tiiter pidi ühe võistlusosana klienti küsitledes välja selgitama võimalikult palju olulist taustinfot kliendi kohta ja jõudma kliendi jaoks positiivse ostuotsuseni ning pakkuma välja võimaliku automudeli.
Järgmises võistlusosas pidi võistleja etteantud infot ära kasutades pannema kokku võimalikult kliendikeskse tootetutvustuse. Kliendiks oli lapselastega abielupaar, kelle eelistustest sõltuvalt pidi võistleja tutvustama sobivat autot - Toyota Corollat, selgitades neile, miks just see auto on nendele ostjatele sobiv. Võistlus peeti osalejate emakeeles.
Tiiteri sõnul on tiitel väärikas, sest tema selja taga on ligi 15 000 Toyota Euroopa müügitöötajat. Tiiteri ees oli vaid britt David Coleman.
Hõbemedali omaniku sõnul oli konkurents väga tugev, tööd tuli teha kõvasti. Auhinnaks said Euroopa võistluse finalistid kutse sõita kevadel Jaapanisse Toyota peakorterisse, kus nad kohtuvad teiste tippasjatundjatega üle kogu maailma. Mati Tiiterit õnnitles isiklikult ka Toyota Motor Europe asetegevpresident Takis Athanasopoulos.
Võistlus, kus Mati Tiiterit saavutas head tulemused, et kõiki Baltimaid esindama minna, toimusid juba oktoobri alguses. Baltimaade Toyota Müügikonsultantide esimene Grand Prix toimus Tallinnas, esindatud olid Baltimaade Toyota edasimüüjate parimad müügikonsultandid. Plaanime ka sellest võistlusest kujundada kasuliku traditsiooni, mida hakatakse pidama igal aastal koos Müügijärgse Teeninduse võistlusega. Parimad müügikonsultandid selgitati välja praktiliste ning kirjalike ülesannete lahendamisega – parim Toyota müügikonsultant peab tundma nii teoreetilist tausta kui ka olema hea praktikas.
Praktilises ülesandes oli võistleja eesmärgiks klienti küsitledes selgitada välja võimalikult palju olulist taustinfot kliendi kohta, seejärel kogutud infot ära kasutades panna kokku võimalikult kliendikeskne tootetutvustus. Seda kõike ettemääratud aja jooksul, mis oli lühem kui müügikonsultandil igapäevatöös selleks otstarbeks harilikult on kasutada. Teooriaosas pidi võistleja vastama 80le küsimusele, mis hõlmasid erinevat informatsiooni Toyota kohta. Alates firma ajaloost ja sünnist kuni hübriidtehnoloogiani välja.
Esimese võidu viis Rakverre Mati Tiiter HAT Auto-st napi ülekaaluga Edmundas RadaviÄ?iuse (Solorina - Leedu) ees. Ühtlases võistluses kuulus kolmas koht Argo Einamäe’le (Amserv Auto AS).
Mati innustavad sõnad kolleegidele-võistlejatele
edaspidiseks: „Kui sa oled õige mees,
õigel ajal, õiges kohas, teed õiget asja ja teed
seda õigesti, siis sinu tegevuse tulemus saab
olla ainult õige ja väärikas. Soovin kõigile
müügikonsultantidele õigeid valikuid elus ja
töös!”