J.D.Power and Associates annab teada järgmist...

Saksamaal läbiviidud klientide rahulolu uuringu põhjal on Toyota kõikidest automarkidest esikohal

FRANKFURT – J.D.Power and Associates 2004 aastal läbiviidud Saksamaa kliendirahulolu indeksi (CSI) uuringule (German Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM) on Toyota juba kolmandat aastat järjest esikohal. Toyota mudelid hoiavad esikohta kolmes uute sõidukite segmendis seitsmest. Kahel teisel Jaapani tootjal, Hondal ja Mazdal ning ka Porschel ja Peugeot on igal ühel üks esikoha mudel ühes segmendis.

Kõigi seitsme segmendi esikoha mudelid on järgmised:

Väikeautod: Honda Jazz
Väike keskklassi auto: Toyota Corolla
Suur keskklassi auto: Toyota Avensis
Esindusauto/luksusauto: Peugeot 607
Sportauto: Porsche 911
Mahtuniversaal: Mazda Premacy
Linnamaastur: Toyota RAV4

Uuring, mis mõõdab uute sõidukite omanike üldist rahulolu Saksamaal, viiakse läbi juba kolmandat aastat järjest ja selle tulemused avaldatakse autoajakirjas mot: Die Autozeitschrift. Klientide rahulolu analüüsiti nelja võtmegruppi jaotatud 77 omaduse põhjal (kus iga grupi tähtsust väljendatakse protsentides), milleks on: kvaliteet ja töökindlus (30%), sõiduki meeldivus (25%), mis kajastab tööomadusi, disaini, mugavust ja tehnilisi näitajaid, rahulolu teenindusega (23%) ja ekspluatatsioonikulusid (22%), sisaldades kütusekulu, kindlustust ja kulusid teenindusele/remondile.

Üldarvestuses hõivasid esimesed neli kohta Jaapani automargid. Toyota kogus 1000 võimalikust 844 punkti, edestades märgatavalt järgmistele kohtadele platseerunud Mazdat, Subarut ja Hondat, mis kogusid vastavalt 816, 815 ja 811 punkti. Saksa tootjad BMW, Audi, Mercedes-Benz ja esimest korda Opel kogusid keskmisest rohkem punkte.
Keskmisest rohkem punkte kogunud autotootjate hulgast on võrreldes 2003. aastaga teinud kõige suurema edusammu Opel. Tänu rahulolu tõusuga teeninduse, kvaliteedi ja töökindluse ning ekspluatatsioonikulude osas kogus Opel seekord 14 punkti rohkem. Võrreldes 2003. aastaga on märgatavat paranemist märgata ka teiste Euroopa autotootjate osas, nagu SEAT, Skoda, smart, Volkswagen ja Volvo. Tööstusharu keskmine on selle ajavahemiku vältel tõusnud 5 punkti võrra.
“Tööstusharu jaoks on suuremahuliste Euroopa tootjate, nagu Opel ja Volkswagen suured edusammud äärmiselt positiivsed. Mõlemad autotootjad on suuresti arenenud just teeninduse osas. Kuid Jaapani tootjate suurepärane tulemus klientide rahulolu osas tähendab seda, et Euroopa tootjatel on veel selles valdkonnas suur töö ära teha,” selgitab J.D. Power and Associates uuringujuht Martin Volk.
Ainult kahes segmendis seitsmest ei domineeri Jaapani tootjad. Sportautode osas on esikohal Porsche, millele järgnevad BMW Z3 ja Mercedes-Benz CLK. Esindusautode/luksusautode segmendis võidutsevad samuti Euroopa tootjad. Siin juhib segmenti Peugeot 607, mis kogus eriti palju punkte interjööri ja välisdisaini eest.
“J.D.Power and Associates poolt läbiviidud uuring annab täieliku ülevaate juhi kogemustest oma autoga, mis võimaldab lugejatel erinevaid tootjaid ja mudeleid võrrelda ning annab hindamatut informatsiooni nende sõidukite omamise kohta,” ütles ajakirja Die Autozeitschrift peatoimetaja Hermann Reil.
2004. aasta CSI uuringu aluseks on 24483 autoomaniku vastused, kes hindasid oma kogemusi sõidukiga, müügiesindajatega ja ekspluatatsioonikulusid kahe aasta jooksul. Uuring hõlmas kokku 28 tootjat ja 119 mudelit. J.D.Power and Associates viib läbi CSI uuringuid terves maailmas. Mõnedel turgudel, nagu näiteks Ameerikas, kontsentreerub uuring põhiliselt kliendi rahulolule teenindusega. Ajakirja mot: Die Autozeitscrift 30. juunil 2004.a. ilmuvas uues numbris on toodud 2004. aasta CSI uuringu kõik tulemused.

Informatsioon J.D.Power and Associates kohta:
J.D.Power and Associates peakorter Euroopas asub Inglismaal, Guildordis. Ülemaailmse peakorteriga Ameerikas, Californias, Westlake Villages, on J.D.Power and Associates ülemaailme turuinformatsiooniteenuseid osutav ettevõte, mis tegutseb sellistes võtmevaldkondades nagu turuuuringud, prognoosimine, konsulteerimine, väljaõpe ja klientide rahulolu. Kvaliteedi ja rahuolu hinnangute analüüsimiseks küsitleb ettevõtte aastas miljoneid kliente.


J.D.Power and Associates 2004 Saksamaa kliendirahuolu indeksi uuring (German Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM )
Kliendirahulolu indeksi punktid tootjate kaupa
Edetabel on 1000-punkti skaalas:

Uurimuses osalesid ka Jaguar, Jeep, Lancia. MG-Rover, Porsche ja Saab, kuid väikesearvulise esindatuse tõttu neid kohale ei paigutatud.
Allikas: J.D.Power and Associates 2004 Saksamaa kliendirahulolu indeksi uuring (German Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM)
Käesolevas pressiteates sisalduvate diagrammide ja graafikute kasutamisel peab olema märgitud, et nende väljaandjaks on J.D.Power and Associates ja allikaks J.D.Power and Associates 2004 Germany Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM.


J.D.Power and Associates 2004 Saksamaa kliendirahuolu indeksi uuring (German Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM)
Kliendirahulolu indeksi punktid tootjate kaupa:

Allikas: J.D.Power and Associates 2004 Saksamaa kliendirahulolu indeksi uuring (German Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM)
Käesolevas pressiteates sisalduvate diagrammide ja graafikute kasutamisel peab olema märgitud, et nende väljaandjaks on J.D.Power and Associates ja allikaks J.D.Power and Associates 2004 Germany Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM.

J.D.Power and Associates 2004 Saksamaa kliendirahuolu indeksi uuring (German Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM)
Kliendirahulolu erinevate gruppide osakaal:


Allikas: J.D.Power and Associates 2004 Saksamaa kliendirahulolu indeksi uuring (German Customer Satsifaction Index (CSI) StudySM)
Käesolevas pressiteates sisalduvate diagrammide ja graafikute kasutamisel peab olema märgitud, et nende väljaandjaks on J.D.Power and Associates ja allikaks J.D.Power and Associates 2004 Germany Customer Satisfaction Index (CSI) StudySM

Oбратно
Следите за нами:
Веб-партнер:
Закрыть

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.