Elke: autohoolduste vahele jätmine võib maksma minna tuhandeid eurosid

"Regulaarselt hoolduses käimine võib kokku hoida tuhandeid eurosid, sest võimalikud probleemid avastatakse juba enne, kui need suureks mureks kujunevad," ütleb Elke järelteeninduse direktor Viljar Sillamaa.

Tehasegarantii ja turvalisus sõltuvad hooldusest

 

Elke järelteeninduse direktori sõnul on üheks peamiseks põhjuseks, miks regulaarselt hoolduses käia, tehasegarantii säilimine. "Kui hooldus jääb vahele, võib juhtuda, et auto tehasegarantii enam ei kehti, ja see tähendab hiljem suuremaid kulutusi. Veel olulisem on ehk välja tuua, et korrapärane hoolduses käimine säilitab auto järelturu hinda – ametlikus esinduses teostatud hooldused kajastuvad auto hooldeajaloos. See tähendab, et sõidukit on hiljem lihtsam hea hinnaga müüa," rõhutas Sillamaa.

 

Automüüjad pakuvad klientidele lisaväärtuse pakkumiseks mitmeid garantiisid. “Toyota pakub näiteks nii vanematele kui uuematele mudelitele Toyota Relax garantiid, mis kehtib kümme aastat või 185 000 km, olenevalt sellest, kumb enne täitub," rääkis Sillamaa

 

Hooldus ei ole ainult õlivahetus

 

Sillamaa sõnul arvatakse tihti, et hooldus tähendab vaid õlivahetust, kuid tegelikult hõlmab see palju enamat. Tema sõnul kontrollitakse sõltuvalt mudelist ja hooldatakse kuni 30 erinevat hoolduspunkti, ning auto käiakse alates uksehingede määrimisest kuni pidurisüsteemi hoolduseni tähelepanelikult üle.

 

“Hoolduste sagedus sõltub auto läbisõidust ja vanusest. Väiksem hooldus tehakse iga 15 000 km järel. Suuremad hooldused, mis hõlmavad ka kerekontrolli, tagavad 12 aastase garantii auto keret läbivale roostele, ning mille tulemused kantakse hooldusraamatusse – toimuvad iga 30 000 km järel.” lisas ta.

 

Regulaarne hooldus aitab vältida suuri remondikulusid ka tulevikus

 

"Kui auto on korralikult hooldatud, püsib see töökorras ja ootamatud kulud jäävad väiksemaks. Näiteks on ette tulnud olukord, kus vahehooldus, mille summa oleks olnud suurusjärgus 400 eurot, jäi tegemata, ning hiljem tuli autoomanikul remondi eest välja käia 1600 eurot. Selliste olukordade vältimiseks on oluline auto õigeaegselt hooldusesse viia, et ennetada auto ootamatut katkiminekut," selgitab Sillamaa.

 

Kulude hajutamiseks on Eesti inimesed aina enam hakanud kasutama nutikaid makselahendusi, näiteks võimalust tasuda hoolduse eest mitmes osas. Inbanki partnerkanalite juhi Birgit Listmanni sõnul ei kaasne antud lahenduse kasutamisel tarbijale mingeid lisakulusid ega intressi. “Eelmise aasta statistika näitas, et keskmine autoteeninduse ostukorvi suurus jäi 600-700 euro vahele, ning kliendid eelistasid maksed jaotada kas kolmele või kuuele kuule. Võimalust sel moel suurt väljaminekut hajutada kasutasid pea mitusada klienti,” sõnas Inbanki ekspert.

Oбратно
Следите за нами:
Веб-партнер:
Закрыть

Loading ...

Meie küpsised, Sinu valikud

Мы используем файлы cookie, чтобы предоставить более актуальный контент и сделать посещение веб-сайта более удобным и простым.
Познакомьтесь с принципами использования файлов cookie.

Halda küpsiseid Nõustun kõigiga
Mõned küpsised on selle veebilehe tööks hädavajalikud. Neid küpsiseid töödeldakse meie õigustatud huvi alusel, seega pole nende kohta vaja kasutaja nõusolekut.