Toyota tõi Eestis müügile täishübriidse kompaktmaasturi Yaris Cross, millel on uusim iselaadiv hübriidsüsteem, kohanduv AWD-i nelikvedu ja palju muid lahendusi.
Uue linnamaasturi loomine tugineb Toyota kompaktautode, linnamaasturite ja hübriidtehnoloogia arendamise kogemusel. Tegemist on sõidukiga, mis on kohendatud sobituma ideaalselt linnaoludesse.
Kütusesäästlik hübriidtehnoloogia
Yaris Cross kasutab Toyota uusimat 1,5-liitrist hübriidajamit. Kolmesilindrilise ja 1,5-liitrise Atkinsoni-tsükliga mootori puhul on oluliselt vähendatud hõõrde- ja muid mehaanilisi kadusid ning optimeeritud kütuse põlemiskiirust. Tulemuseks on madalatel pööretel suurt pöördemomenti arendav kütusesäästlik jõuallikas.
Mootori kasutegur on 40%, ületades sellega võrreldavate omadustega diiselmootoreid, olles nii kütusesäästlik kui ka väiksema CO2 heitkogusega. Uue hübriidjõuallika tippvõimsus on 116 hobujõudu (DIN). Erilist tähelepanu on pööratud jõu ülekandele, mille tulemuseks on sõiduki hea reageerimisvõime. CO2 heitmed esiveolisel mudelil on keskmiselt 100-113 g/km ja nelikveolisel vaid 107-115 g/km (WLTP standard).
Keskmine kütusekulu jääb vahemikku 4,4 - 5,1 l/100 km.
Kohanduv nelikveosüsteem (AWD-i)
Üks omadustest, millega liigitub Yaris Cross linnamaasturite hulka, on nutikas ja oma klassi hübriidide seas ainulaadne nelikveoline süsteem. Kohanduv nelikvedu pakub täiendavat turvatunnet ja lülitab sõiduki vastavalt vajadusele ja teeoludele automaatselt ümber esiveolisest nelikveoliseks.
Yaris Crossi elektriline AWD-i süsteem on mehhaanilise AWD-ga võrreldes kompaktsem ja kergem, võimaldades seeläbi madalamat kütusekulu ja vähem heitmeid kui ükski teine nelikveoline B-segmendi linnamaastur.
Tavapärases sõidurežiimis töötab Yaris Cross esiveolisena, kuid haardejõu vähenemisel lülitub automaatselt sisse nelikvedu. Seda näiteks märjal munakivisillutisel, tugevas vihmas, märjal või kokkusurutud lumel ning samuti ka liivasel pinnal sõites.
Toyota nutikas ühendus ja pakiruum
Yaris Cross võimaldab juhtmevaba mobiiltelefoni ühenduvust Toyota Smart Connecti kaudu, mis pakub esmakordselt Toyota põhimudelil seadmetevahelist tuge. Suure 9-tollise terava multimeediumiekraani abil on navigeerimine tehtud äärmiselt lihtsaks ning see sisaldab reaalajas kaartide värskendusi, liiklusteavet, maanteeinfot ja veebipõhiseid huvipunktide otsinguid. Nutitelefoni MyT rakenduse kaudu saavad Yaris Crossi omanikud saata autosse oma reisiplaane ja hallata kaugjuhtimise teel kliimaseadet ning lukustada ja lukust lahti teha autouksi.
Praktilisust ja funktsionaalsust silmas pidades saab sõltuvalt varustustasemest Yaris Crossi elektrilist tagaluuki avada jalaviipega ning pakiruumi kohendada oma vajaduste järgi: kõrgemaks või jagada kahte ossa, et hoiustada asju turvaliselt pakiruumi põranda all. Mahukat pakiruumi saab pikendada 40:20:40 suhtega kokkuklapitavate istmete abil, et teha ruumi suuskade, mägiratta või pagasi jaoks, mida saab kinnitada kinnitusrõngastega.
Hästi varustatud
Sõltuvalt varustustasemest saab valida erinevate lisade vahel, näiteks jalaviipega avatav elektriline tagaluuk, panoraamkatus, pimeala monitor, JBL Premium helisüsteem või eesmised ja tagumised parkimisandurid.
Kõikidel Yaris Crossi varustustasemetel on põhivarustuses Toyota uusim Safety Sense süsteem ja juhiabi funktsioonid, mis aitavad vähendada liiklusohtlikku olukorda sattumise riski. Seda näiteks erinevate hoiatuste abil, aga ka vajadusel pidurdades ja roolimisel.
Bensiinimootoriga Yaris Cross on saadaval manuaalse või Multidrive S-käigukastiga. Hübriidversioon on saadaval esiveolisena või kohanduva AWD-i nelikveolisena.
Yaris Crossi hinnad algavad 17 300 eurost (19 990 eurot hübriidversioon). Uhiuus Yaris Cross saabub Eestisse 2021. aasta sügisel.