- Vesinikupõhine kütuseelemenditehnoloogia äratab huvi ja tõmbab ligi investeeringuid, võimaldades vähese süsinikuheite eeliseid kasutada erinevates valdkondades
- Toyota loob uue vesinikule keskenduva äriüksuse, et toetada ja elavdada koostööd sarnaselt mõtlevate partneritega
- Ettevõtte kütuseelemenditehnoloogia areneb kiiresti suurema võimekuse, madalamate kulude ja kompaktsemate mõõtmete suunas
- Toyota kütuseelemendiäri maht peaks ootuste kohaselt kasvama lühikese ajaga kümnekordseks
Brüssel, 7. detsember – Ülemaailmsete jätkusuutlike arengueesmärkide seas ära märgitud emissioonivaba ühiskonna saavutamises on oluline potentsiaal vesinikul. See äratab huvi ja tõmbab ligi investeeringuid üle terve maailma, kuna ettevõtted ja tarbijad saavad üha teadlikumaks selle eelistest erinevates kasutusvaldkondades.
Et Euroopas vesiniku võimalusi maksimaalselt ära kasutada, on Toyota Motor Europe (TME) loonud vesinikule keskenduva äriüksuse, mis juhib terves regioonis Toyota vesinikuga seotud tööd. Brüsselis paiknev üksus tugevdab vesinikuga seotud ärimudelit, toetab vesiniku mobiilsusesse ja teistesse valdkondadesse juurutamist ning teeb selle uutele äripartneritele kättesaadavaks. See on omakorda osa ettevõtte pikaajalisest strateegiast mõjutada tugevamalt ülemaailmseid jätkusuutlikkuse arengueesmärke.
Uue äriüksuse juht Thiebault Paquet ütles eelmisel nädalal Toyota Kenshiki foorumil: „Vesiniku eelised on selged. Seetõttu ootamegi, et meie kütuseelemendisüsteemide müük kasvaks lühikese aja jooksul kümnekordseks ja selle tarbeks oleme ka oma tootmisvõimekust oluliselt suurendanud.
Toyota näitab vesinikuühiskonda investeerimisega teed, tuues turule uue põlvkonna sõidukeid, leides uusi turge ja tehnoloogia kasutusviise, suurendades kütuseelementide tootmise võimekust ja luues meie äriüksuse siin Euroopas.“
Toyota vesinikutehnoloogia innovatsiooni esimene pääsuke on Mirai, mis jõudis 2014. aastal esimese vesinikupõhise kütuseelemendiga sedaanina masstootmisse. Sellest ajast alates on Toyota jätkanud kütuseelemendi arendamist ja muutnud seda kompaktsemaks, kergemaks ja veelgi energiatihedamaks. 2021. aastal saab selle täiustatud süsteemi endale ka uue põlvkonna Mirai.
Toyota emissioonivaba tehnoloogia paindlikkus võimaldab seda lisaks autodele kasutada muudeski valdkondades. See on juba jõuallikaks veokitele, linnaliinibussidele, tõstukitele ja generaatoritele ning käivad katsed ka vee- ja raudteesõidukitega.
Et vesiniku populaarsust kasvatada, keskendub Toyota vesinikuökosüsteemidele Euroopa keskustes, kus kohalik infrastruktuur toetab liikuvusteenuseid ja nende pakkumiseks kasutatavaid veeremeid. See peaks kasvatama nõudlust vesiniku järele, vähendama kulusid ja suurendama tarneinfrastruktuuri elujõulisust, mis omakorda tõmbab ligi rohkem kliente.
Uue vesinikule keskenduva äriüksuse kaudu töötab Toyota tihedalt koos äripartnerite, riiklike ja kohalike omavalitsustega ning organisatsioonidega, et vesinikuökosüsteemide levikuala veelgi laiendada ja areneda kõikide heaolu nimel vesinikuühiskonna suunas.