Ehkki tänavune kevad valmistas raskusi nii autotööstuses kui ka paljudes muudes sektorites, suutis Toyota Baltimaades esimese poolaastaga turuosa suurendada ja purustada koguni mullu samal ajavahemikul püstitatud rekordi.
Kui eelmise aasta jaanuarist juulini oli Toyota turuosa Baltikumis ligi 18%, siis tänavu on Toyota osakaal jõudnud 20%ni. Suurim kasv oli Leedus, kus turuosa kasvas ligi 4%, Eestis 3%, ulatudes vastavalt 22,5 ja 21%ni. Ühtlasi saavutas Toyota Baltimaade regiooni kindla liidripositsiooni sõiduauto kategoorias.
Toyota Balticu turunduse divisjoni juht Marek Maide ütles, et kuigi koguarvult on sõidukite müük hetkel veel mullusega võrreldes väiksem, peegeldab turuosa suurenemine kliendi eelistusi.
"Toyota hübriidide ja linnamaasturite populaarsus on hoolimata kevadistest sündmustest aidanud mitte ainult kindlustada turupositsiooni, vaid purustada koguni rekordi. Ka aastakümnete pikkune panustamine uude tehnoloogiasse on hübriidide näol end selgelt õigustanud. Baltimaade kliendid on keskkonnasäästlikemate jõuallikatega mudelite eelised teadvustanud ja see kajastub nende ostuotsustes," lausus ta.
Majanduslanguse oludes võis tervel automüügi turul täheldada eraklientide tunnetatavalt suuremat aktiivsust võrreldes juriidiliste isikutega. See trend kehtis ka Toyota puhul – kuigi ettevõtete nimel tehti märksa vähem oste, siis endale Toyota soetanud erakliente on sel aastal vaid 1% jagu vähem kui eelmine aasta.
Samuti torkas silma turu märkimisväärne volatiilsus: tulemuslikule jaanuarile järgnes järsk kukkumine (suurimate piirangute ajal aprillis koguni kuni 60%), kuid sama kiire tõus (nt juuli tulemused olid vaid -12% võrreldes eelmise aastaga). "Tekkinud olukord on üsna haruldane: tavaliselt on langus kiire ja valus, ent sellest taastumine aeganõudev ja pikk protsess. Seevastu tänavu kevadel kogetud langusele järgnes aga üsna jõuline tõus," märkis Maide.
Kui harjumuspäraselt kaasneb majanduslangusega suurem nõudlus odavamate sõidukite vastu, siis seekordsed müüginumbrid taolist suundumust ei peegelda. Pigem suunab klient järjest rohkem pilgu linnamaasturite ja hübriidide poole ning soovib võimalusel soetada uuema jõuallikatehnoloogiaga mudelit.
Keskkonnasäästlikkuse võidukäik
Mullu soetas hübriidajamitega sõidukeid 39% kõigist Toyota klientidest, nüüdseks on vastav näit kerkinud aga 45%-ni. Suurima poolehoiu on võitnud Corolla mudelivalik kahe erineva hübriidjõuallikaga ja kolme erineva keretüübiga.
Toyota rõhub sõidukite tootmisel lisaks kvaliteedile ka järjest laiemale mudelivalikule. Hübriidajamiga on varustatud sõidukid alates Yarisest kuni ruumika RAV4-ni. Oluline lisaargument on kõigile Toyota hübriidautodele kehtiv 10 aasta pikkune hübriidaku garantii.