Toyota sõidukite keskmine CO2 heitkogus Euroopas oli väiksem kui ühelgi teisel autotootjal

Euroopa Komisjoni ja Euroopa Keskkonnaagentuuri hiljuti avaldatud 2010. aasta lõpparuandest selgub, et Toyota Motor Europe (TME) oli autotööstuses kõige väiksema CO2 heitkogusega ettevõte. Kõigi TME sõidukite (nii Toyota kui ka Lexuse sõidukite) keskmine CO2 heitkogus oli 112,2 g/km, mis on tublisti väiksem kui autotööstuse keskmine 140 g/km ning 16 g/km väiksem kui Euroopa Komisjoni poolt TME-le eesmärgiks seatud 128,35 g/km.
Hiljutine aruanne, mis on esimene omataoline, moodustab osa Euroopa Komisjoni plaanist vähendada CO2 heitkoguseid. 2010. ja 2011. aasta tulemustest lähtuvalt määratakse iga autotootja puhul kindlaks, kui palju tal hetkel 2012. aastaks püstitatud sihttasemest puudu jääb. Praegu kehtivate määruste kohaselt arvutati 2010. aasta aruande tulemused iga tootja 65% kõige vähem heitkoguseid õhku paiskavate sõidukite järgi.

TME eesmärk, milleks oli 128,35 g/km, määrati 564 633 uue Toyota ja Lexuse sõiduki põhjal, mis 2010. aasta jooksul Euroopa Liidu liikmesriikides registreeriti. Kui kasutada 2015. aastal kehtima hakkavat heitkoguste arvutusmeetodit, milles võetakse arvesse kõiki sõidukeid, oli TME keskmine CO2 heitkogus 2010. aastal 129 g/km ehk ettevõtte jaoks seatud eesmärgist kõigest 0,7 g/km suurem ning juba praegu väiksem kui komisjoni poolt autotööstusele 2015. aastaks määratud sihttase – kõigi sõidukite keskmine alla 130 g/km.

Hiljutised tulemused kinnitavad Toyota kui keskkonnasõbraliku autotootja liidripositsiooni ning annavad tunnistust ettevõtte pikaajalisest üleilmsest strateegiast liikuda täishübriidsel tehnoloogial põhinevate sõidukite kasutuselevõtu ja masstootmise kaudu puhtamate ja säästvamate transpordilahenduste suunas. Esimest korda 1997. aastal Jaapanis (ja 2000. aastal Euroopas) turule toodud Toyota Prius oli maailma esimene masstootmisse jõudnud täishübriidne sõiduk, millest kujunes kiiresti väga paljude lemmik. Sel aastal lisandub Priuse perekonda Priuse kõrvale kaks uut liiget: seitsmeistmeline Prius+ ja elektrivõrgust laetav Prius Plug-in Hybrid.

Toyota ja Lexuse täishübriidsete sõidukite kogumüük maailmas ületas 2011. aastal 3,5 miljoni piiri ning seoses uute täishübriidsete mudelite turule toomisega see arv üha kasvab. Euroopas olid enam kui 10% möödunud aastal müüdud Toyota ja Lexuse mudelitest hübriidsõidukid. Toyota võtab oma täishübriidse tehnoloogia 2012. aastal esimest korda kasutusele ka väikeste B-klassi autode juures, tuues turule uhiuue mudeli Yaris Hybrid. Samuti jõuab käesoleva aasta jooksul müügile 2011. aasta Frankfurdi autonäitusel esitletud Lexus GS 450h.

Toyota usub, et hübriidtehnoloogia on lühiajalises ja keskpikas perspektiivis üks tõhusamaid ja praktilisemaid viise emissiooni vähendamiseks ja ökonoomsuse suurendamiseks. Ettevõte arendab ennast juba heast küljest näidanud hübriidtehnoloogiat pidevalt edasi, vähendades akude kaalu ja suurendades hübriidajami Hybrid Synergy Drive tõhusust. Toyota arendab ka teisi keskkonnasõbralikke tulevikutehnoloogiaid alates biokütustest ja elektriautodest ning lõpetades vesinik-kütuseelementidel põhinevate sõidukitega. Hiljutisel Tokyo autonäitusel esitleti kahte uut ideeautot: ülikompaktset ja kerget elektrisõidukit FT-EV III, mis sobib lühikesteks linnasõitudeks, ja kütuseelemendil põhinevat sedaani FCV-R, mis on platvormiks 2015. aastal turule toodavale mudelile.
Oбратно
Следите за нами:
Веб-партнер:
Закрыть

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.