Prantsusmaal Solutrans 2021 maantee- ja linnatranspordi messil kuulutati rahvusvahelise pikapi auhinna võitjaks Toyota Hilux. Kuuendat korda välja antud auhind tugevdab veelgi autotootja positsiooni Euroopa tarbesõidukite turul.
Alates 2009. aastast on igal teisel aastal välja antud International Pick-up Award (IPUA) kõige võimekamale ühetonnisele pikapile. “Rahvusvaheliste mitmeotstarbeliste sõidukite puhul arenevad jõuliselt nii sõidukid kui ka turg ning paljud kaubamärgid seavad üha kõrgemaid standardeid, mis puudutab ohutust, turvalisust ning juhi ja reisijate mugavust," rääkis rahvusvahelise aasta kaubiku auhinna žürii esimees ja võistluse korraldaja Jarlath Sweeney.
Mitmeid auhindu noppinud Hilux pälvis viimatise tunnustuse žürii ekspertkomisjonilt, kes hindasid kõrgelt sõiduki võimsat ja sujuvat jõuülekannet, täpset juhitavust ning kvaliteeti, vastupidavust ja töökindlust (QDR). Samuti pälvis suurt tähelepanu ka üha kasvav atraktiivsus kaheotstarbeliste- , vabaaja- ja linnaautode turul.
„Enam kui 50-aastase pärandiga Hilux on alati seisnud nii silmapaistva kvaliteedi, vastupidavuse ja töökindluse kui ka võimeka maastikusoorituse eest. Lisasime Hiluxi valikusse uue 2,8-liitrise diiselmootori, mis sobib klientidele, kes soovivad mitte ainult tööautot, vaid ka mugavat vabaajasõidukit,” kommenteeris saavutust Toyota Motor Europe'i müügi-, turundus- ja kliendikogemuse asepresident Didier Gambart.
1968. aasta 21. märtsil toodi Jaapanis turule esimese põlvkonna Hilux ning aasta hiljem jõudis see ka Euroopasse. Sestap on Hiluxi pikapist saanud Toyota üks kõige edukaim automudel, mida on müüdud üle 18 miljoni, ning mis on saadaval 180 riigis ja piirkonnas üle kogu maailma, millest kuues neid ka toodetakse. Auto on vallutanud põhjapooluse, Islandi vulkaanid, Antarktika mandri ning saavutanud ka Dakari rallireidil poodiumikohti.
Auhind tõstab esile ka Toyota jõupingutusi väikeste tarbesõidukite (LCV) arendamisel Euroopas, mida kinnitab ka hiljutine Toyota LCV laienemine uude segmenti PROACE CITYga. Tarbesõidukite ajastu sai alguse PROACE ELECTRIC ja PROACE CITY ELECTRIC kasutuselevõtu ning värskendatud Hiluxiga, mis on varustatud 2,8-liitrise jõuülekandega ning mida on täiustatud nii maantee kui ka maastikusõidu jaoks. Toyota eesmärk on 2023. aastaks saavutada 5% LCV turuosa.