2014. aastal tõi Toyota müügile maailma esimese seeriatootmises vesinikkütusega sõiduki. 2019. aasta Tokyo autonäitusel tutvustatud Mirai teise põlvkonna ideeauto on aga juba heitmevaba kütuseelemendiga elektriautode tehnoloogia (FCEV) uue taseme teetähiseks.
Uus Mirai pole sugugi lihtsalt üks paljudest ökoautodest. See auto nihutab vesinikkütusega sõidukite piire ja selle 30% suurem sõiduulatus, põnevam sõiduelamus ja parem kiirendus annavad aimdust sellest, missugune on Toyota kütuseelemenditehnoloogia potentsiaal. See on lootusrikas pilguheit Toyota arusaamale puhastel liikuvuslahendustel ja vesinikkütusel põhinevast tulevikuühiskonnast.
MIRAI LUGU
Praegune Mirai mudel kasvatas üldist teadlikkust sellest, kuidas tulevikuühiskonnas rohkem vesinikule panustada. See mudel, mida on maailmas kokku müüdud umbes 10 000 (aasta 2019 seisuga), on suurepärane näide uusimate tehniliste lahenduste ja praktilisuse kombinatsioonist. Mudeli sõiduulatus on umbes 500 km, seda on lihtne tankida ja ainus sõidu käigus keskkonda eralduv aine on puhas vesi.
UUS TASE
Tokyos esitletud ideeauto annab aimu vesiniktehnoloogia arendamisel tehtud edusammudest ja tänasest tehnilisest tipptasemest. Loomulikult on sõiduki puhul olulised dünaamilised sõiduomadused ja ihaldusväärne disain. 2020. aastal müügile tulev uus Mirai on tõestuseks, et FCEV-tehnoloogia kasutamine ei välista dünaamilist sõiduelamust ega kaunist välimust.
MITTE LIHTSALT SÄÄSTLIK
Toyota on võtnud eesmärgiks Mirai sõiduulatust kütuseelemendi arendamise ja suuremate vesinikupaakide kasutamise toel 30% võrra suurendada. Kuid Mirai looja ambitsioonid on sellest numbrist palju suuremad.
Soovisime luua auto, millega kliendid tahaksid sõita kogu aeg, auto, millel on pilkupüüdev disain ning sellised dünaamilised ja erksad sõiduomadused, mis toovad juhi näole naeratuse. Ma tahan, et kliendid ütleksid mulle: "Valisin Mirai mitte ainult sellepärast, et see on kütuseelemendiga elektriauto, vaid seetõttu, et ma tahtsin just seda autot. See lihtsalt on juhtumisi kütuseelemendiga elektriauto." Yoshikazu Tanaka, Mirai peainsener
DISAIN
Uusim, tagasillaveoga moodulplatvormil põhinev mudel mahutab praeguse nelja sõitja asemel viis. Suurim muutus on aga sõiduki madalad jooned, elegantsed proportsioonid, voogav ja viimistletud kere ning 20-tollised veljed, mis kombineerituna loovad dünaamilise välimuse. Esitlusauto on kaetud erilise sinise viimistlusvärviga, mis kantakse erakordse ereduse ja värvisügavuse saavutamiseks autole mitmekihiliselt. Lihtne, modernne ja mugav, 12,3-tollise ekraaniga keskkonsooli ja juhi ümber koondatud näidikupaneeliga salongiosa muudab sõiduelamuse väga nauditavaks.
SÕIDUOMADUSED
Uusima, tagasillaveoga moodulplatvormi olulisteks omadusteks pole ainult Mirai täiustatud, vesinikkütusel põhinev jõuajam ja tagasillavedu. Sõidukit iseloomustab ka jäigem kere, mis muudab Mirai väledamaks ja tingimustega hästi kohanduvaks. Sõiduki madal raskuskese muudab selle ka paremini juhitavaks. Sujuva kiirenduse ja ülimugava sõiduelamuse tagavad Mirai uuendatud kütuseelemendid. Miraid on käänulistel teedel lihtne ja mugav juhtida. Maanteedel tunnetad aga masina võimsust ja suurenenud sõiduulatust sõltumata valitud kiirusest.
Uus Mirai näidismudel – omaduste ülevaade | |
Üldpikkus (mm) | 4,975 |
Üldlaius (mm) | 1,885 |
Üldkõrgus (mm) | 1,470 |
Teljevahe (mm) | 2,920 |
Veoskeem | Tagasillavedu |
Istekohtade arv | 5 |
Sõiduulatus | umbes 30% praegusest mudelist suurem |