- Julgem ja enesekindlam disain väljendab Toyota uut nägu.
- Nutikas varustus ja kvaliteetsed materjalid muudavad salongi ruumikaks ja ligitõmbavaks.
- Tänu väiksemale kaalule, uudse konstruktsiooniga veermikule ja täiustatud aerodünaamikale pakub uus mudel paremat sõidudünaamikat ning selle heitkogused ja kütusekulu on vähenenud.
- Tõhusad bensiini- ja diiselmootorid ning täishübriidsed jõuallikad.
- Jõuab Eestis müügile 2013. aasta jaanuaris.
Uue Aurise disain on varasemast veel julgem ja enesekindlam, salong veel kvaliteetsem ja sõidudünaamika veel parem ning selle mootorivalikus on tehtud mitmeid täiustusi. Muu hulgas on arendatud edasi ka mudeliperekonna lipulaeva, täishübriidse versiooni tehnoloogiat.
Uhiuue välisdisaini ja salongikujundusega Auris on C-klassi sõidukite hulgas madalaim mudel. Värske välimusega Aurisel on varasemast madalam esiosa (eelkäijast 55 mm madalam). Tänu sellele on sõiduki tuuletakistustegur (Cd) kõigest 0,28, mis tagab suurepärase juhitavuse ja stabiilsuse ning väga väikese kütusekulu.
Uue Aurise esiosa väljendab Toyota uut nägu. Esiosa juures torkavad eelkõige silma disainikeele „Under Priority” stiilis mootorivõre koos „Keen Looki” stiilis esitulede ja LED-päevatuledega (DRL). Uus kujundus muudab Aurise mudeliperekonna karakteri dünaamilisemaks ja jõulisemaks.
Skyview’ panoraamkatus, mis on C-klassi sõidukite seas üks suurimaid, muudab uue kujundusega, veel ruumikama ja mugavama salongi tõeliselt valgusküllaseks. Salongi viimistluseks kasutatud materjalid tunduvad väga kvaliteetsed nii silmale kui ka käele ning valgustus, tekstuurid, värvid ja viimistlusstiil loovad kauni visuaalse terviku.
Kõik salongis kasutatud materjalid tunduvad käe all varasemast veel mõnusamad. Rooli katab parima kvaliteediga nappa-nahk, millel on pesapalli stiilis õmblused. Näidikupaneeli pealispind ja uste ülaosa on kaetud mõnusate pehmete materjalidega. Nii abi- kui ka uksekäepidemed on viimistletud pehmetekstuurilise materjaliga. Ustel olevad käetoed on polsterdatud ning piilarid juhiistme juures kaetud kangaga.
Uues praktilises ja mitmekülgses salongis on tehtud ümberpaigutusi, mille tulemusena on juhiasend tunduvalt paranenud, tagaistme reisijate põlveruum 20 mm võrra suurenenud ja pakiruum 90 mm võrra sügavamaks muutunud. Kõigil luukpäraversioonidel on pakiruumi maht kasvanud 360 liitrini ning tänu varasemast kompaktsemale tagaistme alla paigutatud akule ei jää Auris Hybridi pakiruum mahukuse poolest põrmugi teistele sarnastele mudelitele alla.
Lisaks on uuel Aurisel väiksem kliirens, madalam juhiasend ja raskuskese ning täiustatud roolisüsteem ja vedrustus. Muu hulgas on varasemast rohkemate versioonide varustuses topeltõõtsharkidega tagavedrustus, mis tagab mugavama, erksama ja kaasahaaravama sõiduelamuse.
Suurt tähelepanu on pööratud massi vähendamisele. Uue Aurise juures on varasemast enam kasutatud ülitugevat terast, eriti kere ülaosas. Tänu sellele on kere jäikus 10% kasvanud ning sõiduki mass olenevalt versioonist kuni 40 kg vähenenud. Samuti on sellel olnud positiivne mõju sõiduki raskuskeskmele, mis on madalamal kui eelmistel mudelitel.
Toyota oli esimene autotootja, kes hakkas pakkuma võimalust valida C-klassis kolme tüüpi jõuallika vahel. Uue Aurise hübriidajami Hybrid Synergy Drive’i juures on tehtud mitmeid täiustusi ja dünaamilisi parendusi, mis on muutnud ettevõtte ainulaadse täishübriidse jõuallika veel paremaks.
Auhindadega pärjatud 1,8-liitrise täishübriidse jõuallika kõrval on valikus kaks diiselmootorit (1,4d ja 2,0d) ning kaks bensiinimootorit (1,33 ja 1,6).
1,6-liitrise Valvematicu bensiinimootoriga mudel on nüüd saadaval koos Multidrive S-i käigukastiga. Sellel pideva variaatorülekandega automaatkäigukastil (CVT) on sportrežiim, mis tagab tõhusama kontrolli ning täpsemad ja erksamad sõiduomadused, eriti kurve võttes.
Uue põlvkonna Auriste keskmine CO2 heitkogus on kõigest 109 g/km – seda on 13% vähem kui eelmise põlvkonna mudeliperekonnal. Heitkoguste ja kütusekulu vähenemine on saavutatud tervikliku lähenemise abil, tänu millele on paranenud ka sõiduomadused ja dünaamika.
Koos käsikäigukasti ja Stop & Starti tehnoloogiaga kulutab täiustatud 1,4-liitrine D-4D 90 mootor kombineeritud tsükli korral 3,8 l kütust 100 km kohta ja tekitab CO2 ainult 99 g/km. Eelmise mudelipõlvkonnaga võrreldes on see vastavalt 0,6 l / 100 km ja 10 g/km vähem.
Toyota eeldab, et nii bensiini- ja diiselmootoriga kui ka hübriidajamiga Aurise mudelid annavad koguläbimüüki tõhusa panuse. See näitab, et täishübriidsõiduk ei ole enam nišitoode, vaid võrdväärne valik teiste seas.
Euroopa – Toyota suurima turu – jaoks disainitud uut Aurist hakatakse tootma koos Avensisega Suurbritannias Toyota Motor Manufacturing UK tehases. Verivärske Auris on järjekordne märk sellest, kui suurt tähelepanu pöörab Toyota oma tegevusele Euroopas.
Uue Toyota Aurise Euroopa esmaesitlus toimus 27. septembril 2012 Pariisi autonäitusel.
Aurise hinnad algavad 14 990 eurost.
Uue põlvkonna Toyota Auris jõuab Eesti müügisalongidesse 2013. aasta jaanuaris.