Toyota ja Lexuse täishübriidsõidukeid on maailmas müüdud üle 4 miljoni

Toyota Motor Corporation (TMC) teatas täna, et 30. aprilli seisuga on täishübriidsõidukeid maailmas müüdud üle 4 miljoni. Euroopas on täishübriidsõidukeid müüdud 423 000.

TMC juhtkonna prioriteet on keskkonnasäästmisega seotud teemad. Kuna keskkonnasäästlike autode reaalne positiivne keskkonnamõju ilmneb ainult siis, kui neid laialdaselt kasutatakse, on eesmärk viia hübriidautod laiadesse massidesse.

1997. aasta augustis tõi Toyota Jaapani turule mudeli Coaster Hybrid EV ja detsembris Priuse – esimese seeriatootmises oleva hübriidsõiduki maailmas. Põhja-Ameerikas, Euroopas ja teistes riikides alustati Priuse müügiga 2000. aastal. Järgmisena tuli 2003. aastal teise põlvkonna Toyota Prius ning TMC hakkas kasutama Toyota täishübriidsüsteemi sellistes sõidukites nagu minikaubikud, maasturid, tagaveoga sedaanid ja kompaktluukpärad. 2009. aasta maikuus tuli turule kolmanda põlvkonna Prius, mis sai tugeva toetuse klientidelt kogu maailmast. Selle tulemusel ületas TMC hübriidsõidukite kogumüük maailmas 2011. aasta veebruariks kolme miljoni piiri.

Euroopas müüakse täishübriidtehnoloogiaga Toyota mudeleid Toyota Prius, Toyota Auris Hybrid ja peagi saabub müügile Toyota Yaris Hybrid. Kusjuures kahte viimast mudelit valmistatakse Euroopa tehastes. Sel aastal toob Toyota turule ka mudelid Toyota Prius+ ja Prius Plug-in Hybrid. TMC plaanib jätkuvalt seda mudelivalikut veelgi täiendada ning suurendada nende riikide ja piirkondade arvu, kus hübriidsõidukeid müüakse.

Praegu on TMC mudelivalikus 18 täishübriidtehnoloogiaga sõiduautot, mida müüakse umbes 80 riigis ja piirkonnas kogu maailmas. Sel aastal moodustavad hübriidsõidukid 15% TMC üleilmsest automüügist. Euroopas moodustavad täishübriidsõidukid 10% Toyota ja Lexuse mudelitest.

TMC arvutuste põhjal on TMC hübriidsõidukid 30. aprilli 2012. aasta seisuga aidanud alates 1997. aastast vähendada kliimamuutusega seostatavat CO2 heitkogust umbes 26 miljonit tonni1 võrreldes sellega, kui toodetud oleks sarnase suuruse ja sarnaste omadustega bensiinimootoriga sõidukeid. Kütusesääst – umbes 9 miljardit liitrit – võrdub aastase bensiini- ja diislikuluga Belgias 2010. aastal2.

Hübriidtehnoloogia koosneb eri komponentidest, ilma milleta ei ole võimalik keskkonnasäästlikke sõidukeid välja töötada. Nende baasil kavatseb TMC jätkata tööd selle nimel, et parandada sõidukite tööomadusi, vähendada hinda ja laiendada oma tootevalikut, sh mittehübriidtehnoloogiaga keskkonnasäästlike autodega, loomaks sõidukeid, mis on klientide seas populaarsed.

2012. aastal plaanib Toyota Motor Europe suurendada Toyota ja Lexuse täishübriidsõidukite turuosa 14%-ni.

 

1 Registreeritud sõidukite arv × läbitud vahemaa × kütusekulu (tegelik kütuseefektiivsus igas riigis) × CO2 konverteerimistegur
2 Bensiini- ja diislikulu Belgias 2010. aastal oli 9,4 miljardit liitrit (Allikas: Eurostat)

Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.