Toyota City, Jaapan, 13. jaanuar 2012. Toyota Motor Corporation (TMC) on autonäitusel Tokyo Auto Salon 2012 (Tokyo Autosalong 2012) välja pannud 15 sõidukit, sealhulgas viis ideeautot ettevõtetelt GAZOO Racing tuned by MN (GRMN) ja G Sports1 (G’s) ning samuti seeriatootmises olevad mudelid. Näituse korraldab NAPAC2. Tokyo Auto Salon, maailma suurim eriversioonide ja kohandatud sõidukite väljapanek, toimub Chiba Citys Makuhari messikeskuses tänasest 15. jaanuarini.3
TMC jaoks on autonäitus Tokyo Auto Salon koht, kus võib korraga näha suurt hulka unistuste sõidukeid. Seepärast võtab TMC üritusest aktiivselt osa. Eelmise aasta näituse edule ja GAZOO Racingu4 tegevusele tuginedes loodab TMC tekitada tänavu veel suuremat huvi näitusel välja pandud sõidukite soetamise, nendega sõitmise ning nende üle arutlemise vastu.
Põhiline väljapandud ideeauto on prototüüp nimega GRMN iQ Supercharger – GRMNi teise põlvkonna ülikompaktne ülelaaduriga sõiduk, mille piiratud partii (100 eksemplari) jõuab turule käesoleva aasta suvel5. GRMN iQ Supercharger, mis põhineb mudelil iQ 130G MT→6, pakub veel paremaid sõiduomadusi ning hõlbustab sõiduki ja juhi omavahelist suhtlust. GRMNi seeriast on veel välja pandud GRMN Sports Hybrid Concept II ja GRMN Vitz Turbo Concept, samuti esitletakse kohandatud sportmudeleid Mark X G Sports Concept II ja Vellfire G Sports Concept seeriast G’s.
Osa TMC näitusepinnast on pühendatud tagarattaveoga kompaktse sportauto 86 (hachi-roku) – Tokyo 2011. aasta autonäitusel väga menukaks kujunenud mudeli – eriversioonidele. Välja on pandud kaks erimudelit ning samuti 2011. aasta Nürburgringi kestvussõidul osalenud GAZOO Racing Toyota FT-86. (TMC kavatseb käesoleval aastal taas osaleda, kasutades firma GAZOO Racing mudelit 86.) Välja on pandud ka aerodünaamilised osad, veljed ja muu lisavarustus, mis annavad aimu mudeli 86 paindlikest kohandamisvõimalustest.
Näituse ajal korraldab TMC mitmesuguseid virtuaalüritusi jaapanikeelsel veebilehel GAZOO Metapolis7 (http://metapolis.toyota.co.jp), kus võib näha tervet virtuaallinna. Ka GAZOO (jaapanikeelsel) veebilehel on spetsiaalne näitusele pühendatud lehekülg (http://gazoo.com/racing/event/autosalon2012). Üritusel tehtud videoid saab jälgida Ustreami vahendusel ning informatsiooni saab ka veebipõhise sotsiaalmeedia (Facebook ja Twitter) kaudu, mis pakub nii näituse külastajatele kui ka niisama autosõpradele dialoogivõimalust.
Et GAZOO tegevust veelgi laiendada, rajas TMC käesoleva aasta jaanuaris püsiva GAZOO osakonna, mille eesmärk on pakkuda autosõpradele rohkem võimalusi neljarattalistega kaasnevaid mõnusid nautida. Osakond jätkab aktiivselt mitmesuguste rohujuuretasandi mootorispordiürituste, nagu GAZOO Racingu Waku Doki ringrajasõidu8 ja Toyota GAZOO Racing Festivali (TGRF)9 korraldamist.
Autonäitusel Tokyo Auto Salon 2012 väljapandud TMC sõidukid
Organisatsioon
|
Mudel
|
Tüüp
|
GAZOO Racing tuned by MN
|
GRMN iQ Supercharger (prototüüpne mudel) (jõuab plaani kohaselt turule 2012. aasta suvel)
|
Ideeauto
|
GRMN Sports Hybrid Concept II
|
||
GRMN Vitz Turbo Concept
|
||
GAZOO Racing Toyota FT-86 (osales 2011. aasta Nürburgringi kestvussõidul)
|
Võidusõiduauto
|
|
GAZOO Racing Lexus LFA (osales 2011. aasta Nürburgringi 24 tunni kestvussõidul)
|
||
G Sports
|
Mark X G Sports Concept II
|
Ideeauto
|
Vellfire G Sports Concept
|
||
Lexus
|
IS F CCS-R*1
|
|
TMC poolt kohandatud ja lisavarustus
|
FJ Cruiser × style Cb
|
|
TRD
|
86 TRD Performance Line
|
|
Modellista
|
86 Modellista versioon
|
|
Aqua Modellista versioon
|
Seeriaauto
|
|
TOM'S
|
Prius α TOM'S versioon
|
|
Toyota Auto Fan Club*2
|
2000GT Solar EV
|
Ideeauto
|
Toyota Engineering Society*3
|
TES-ERA EV
|
|
*1Ringrajasõidu mudel. *2Autosõprade klubi TMC inseneridele, varuosatarnijate ja müügiesinduste töötajatele jne; tegutseb alates 2011. aastast. *3Lühidalt TES – 1947. aastal loodud vabatahtlik organisatsioon TMC töötajatele, et lihvida liikmete tehnilisi oskusi ja talenti ning samas tugevdada ka kambavaimu.
|
GRMN iQ Superchargeri (prototüüpne mudel) põhiandmed
Baassõiduk
|
IQ 130G MT→ (noolt hääldatakse inglise keeles „go”)
|
||
Pikkus/laius/kõrgus
|
3140 mm / 1705 mm / 1470 mm
|
||
Teljevahe
|
2000 mm
|
||
Kaal
|
990 kg
|
||
Istekohtade arv
|
4
|
||
Veoskeem
|
Esirattavedu
|
||
Mootor
|
1NR-FE + ülelaadur
|
||
|
Töömaht
|
1329 cm3
|
|
Maksimaalne võimsus
|
95 kW (130 hj) / 5200 p/min
|
||
Maksimaalne pöördemoment
|
180 Nm (18,3 kgfm) / 4400 p/min
|
||
Käigukast
|
Kuuekäiguline käsikäigukast (fikseeritud ülekandesuhe)
|
||
Rehvid
|
195/55R16
|
||
Standardvarustus
|
Sõiduomadused
|
- Erivedrustus
- Spetsiaalsed piduriklotsid ja rootorid
- Spetsiaalne topeltsummuti
- Väiksem reduktori ülekandetegur
|
|
Välimus
|
- Tiivalaiendid
- Spetsiaalsed põrkerauad (ees ja taga)
- Spetsiaalne tagaspoiler
- Alumiiniumveljed (Enkei)
|
||
Salong
|
- Spetsiaalsed sportistmed
- Spetsiaalsed näidikud (200 km/h skaala)
|
9Kuni 2011. aasta novembrini kandis üritus nime Toyota Motorsports Festival. Peale mootorispordisõprade pakub festival ka harilikele autosõpradele hulgaliselt põnevaid tegevusi. Järgmine festival on kavas 2012. aasta sügisel.