NASA ja NHTSA Uuring: Toyota ja Lexuse mudelite kiirendussüsteem on veatu

NASA ja USA riikliku transpordiosakonna (NHTSA) läbiviidud uuringu tulemused lükkasid ümber kahtluse Toyota ja Lexuse mudelite võimaliku rikke kohta sõidukite elektrooniliselt juhitavas kiirendussüsteemis (drosselklapp), mida USA ametnikud kahtlustasid olevat üheks põhjuseks tahtmatutele kiirendusjuhtumistele eelmise aasta alguses.
Uuring viidi läbi Ameerika Riikliku Kiirteede Ohutuse Administratsiooni, USA Transpordi Osakonna ja NASA teadlaste poolt ning avalikustati 2011 veebruaris. Uuringu käigus testiti põhjalikult 23 Toyota sõidukit, lisaks sooritati 58 süvaanalüüsi väidetavatele tahtmatu kiirendamise intsidentidele ning uuriti lähes 200 elektroonilist juhtimismoodulit. Uuringu käigus kontrolliti detailselt kiirendussüsteemi juhtimisloogikat ning süsteeme ”pommitati” erinevate elektro-magnet impulssidega, et teha kindlaks, kas signaalid suudavad süsteemis tekitada võimalikke vigu. Hüpoteesid kinnitust ei leidnud ning üksteist kuud kestnud uuring tõestab Toyota ja Lexuse elektroonilise kiirendussüsteemi veatust.

Toyota Põhja-Ameerika kvaliteedijuhi Steve St. Angelo sõnul on USA-s avaldatud uuringu raport väga hea uudis kogu Toyota korporatsioonile ja Toyota ning Lexuse mudelite kasutajatele, sest lükkab ümber kahtlused võimalike elektrooniliste vigade kohta sõidukite kiirendussüsteemis. “NASA põhjalik uuring kummutab lõplikult alusetud spekulatsioonid Toyota kiirendussüsteemi kohta ning meil on hea meel, et teadlaste hinnangut aktsepteerib ka USA Transpordiministeerium ja Kiirteede Liiklusohutuse Administratsioon.” Kvaliteedijuht kinnitas, et ettevõte jätkab Toyota ja Lexuse mudelite elektroonilise süsteemide arendamist koostöös juhtivate teadlastega, et tagada Toyota sõidukite absoluutne ohutus ja turvalisus.

Elektroonilist kiirendussüsteemi on kasutatud autotööstuses aastakümneid ning see on osa autode standardvarustusest, olles oluliseks komponendiks sõiduki aktiivset ohutust tagavas veojõu- ja stabiilsuskontrolli süsteemis.

Toyota elektrooniline kiirendussüsteem on paigaldatud rohkem kui 40 miljonile autole üle maailma, tagamaks sõidukite turvalisust ja ohutust.
Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.