„Laetava akuga hübriidtehnoloogia on peamine tegur meie teekonnal jätkusuutliku liikluse suunas,” sõnas üleandmisel Toyota Motor Corporationi (TMC) asepresident Takeshi Uchiyamada. „Arvestades Toyota täishübriidset jõuseadet, on PHV hetkel kõige praktilisem viis elektri kasutamise suurendamiseks isiklike sõiduvahendite tarbeks. Nüüd on vaja uurida, kas turg on valmis seda uut tehnoloogiat omaks võtma, ning meil on hea meel, et Strasbourg on soostunud tegema meiega koostööd selles edasipüüdlikus projektis.”
EDFi president Henri Proglio rõhutas, et EDFi kontsern, mis tänu väikse süsinikusisaldusega elektritootmisele on säästva arengu vallas üks arvestatavaid tegijaid, on väga rahul, et saab tegelda tulevikulahendustega koostöös Toyota ja kohaliku omavalitsusega: „See demonstratsioon Strasbourgis on kolmekordne maailma esmaesitlus, mille raames katsetatakse esimest korda ligikaudu sadat liitium-ioonakuga PHVd, kasutades uudset laadimise infrastruktuuri.”
„Toyota ja EDF otsustasid korraldada selle uudse eksperimendi Strasbourgis. See kinnitab meie linna teedrajavat rolli säästvate ja keskkonnahoidlike liiklusvahendite arendamisel,” sõnas Strasbourgi linnapea Roland Ries. „Tegu on üle 20 aasta tagasi alanud säästvate liiklusvahendite arendustegevuse rahvusvahelise tunnustamisega. Nende uue põlvkonna, laetava akuga hübriidsõidukite saabumine meie linnapilti avab uue peatüki transpordipoliitikas. See on loogiline jätk Euroopa pealinna varasematele algatustele, näiteks trammi kasutuselevõtule 1994. aastal, ühisautode kasutamise arendamisele ning jalgrataste kasutamise edendamisele – kõik see aitab kaasa kasvuhoonegaaside vähendamisele.”
Projekti on rahaliselt toetanud Prantsusmaa keskkonna- ja energiaagentuuri ADEME teadusfond. See on osa Toyota üleilmsest projektist, mis hõlmab 600 laetava akuga Priuse hübriidautot ning mida rakendatakse ka Jaapanis, USAs, Kanadas ja Austraalias. Toyota peaeesmärk on laetava akuga hübriidsõidukite arendamine ja suutlikkuse parandamine. EDFi eesmärk on hinnata laadimisinfrastruktuuri erinevaid teostusvõimalusi. Ühiseesmärk on laiendada klientide arusaama ja suurendada sõidukite heakskiitu, et valmistuda nende turuletoomiseks tulevikus.
Selleks osalevad EDF ja tema tütarettevõtja Electricité de Strasbourg (ES) kõiki sidusrühmi hõlmavas tehnilises ja finantspartnerluses, mille raames paigaldatakse mitusada laadimispunkti kasutajate kodudesse, partnerite juurde, avalikesse parklatesse ja avalikele teedele. Osa sõidukitest varustatakse EDFi väljatöötatud uudse laadimissüsteemiga, mis toetab pistiku ja sõiduki vahelist kommunikatsiooni, võimaldab sõiduki tuvastamist ja kasutatud energia eest arve esitamist ning tagab turvalise laadimise.
Strasbourgi linnavalitsus üürib viis PHVd, toetab avalike laadimispunktide rajamist ning toetab kohalikku ühisautode kasutamise äriühingut kolme PHV üürimisel. Ülejäänud sõidukid üüritakse erinevatele avalik-õiguslikele asutustele ja eraettevõtetele.
Laetava akuga hübriidsõiduk kasutab Toyota täishübriidtehnoloogiat, mille lisaeeliseks on see, et akut võib laadida tavalise pistikupesa kaudu. Toyota PHV on „kahe maailma parim”: lühikesi vahemaid on võimalik läbida elektri jõul, tänu millele on sõit vaikne ja CO2 heitmete kogus null. Pikemate vahemaade puhul toimib PHV tavalise hübriidsõidukina, millel on kõik Toyota täishübriidtehnoloogia omadused, sh väike heitkogus ja kütusekulu ning suurepärased sõiduomadused. Toyota loodab, et PHV võimaldab seninägematut energiatõhusust ja seega ka rekordiliselt väikest heitkogust võrreldes kõigi teiste maanteedel liikuvate masstoodanguna valmistatud sõidukitega. Kolmanda põlvkonna Priusele tugineval uuel laetava akuga hübriidsõidukil on liitium-ioonaku ja see tekitab uues Euroopa sõidutsüklis kilomeetri kohta vaid 59 g CO2.(1)
EDFi ja Toyota partnerluse raames algasid laetava akuga hübriidsõidukite teekatsed Euroopas 2007. aasta sügisel Prantsusmaal ja 2008. aastal laienesid need ka Ühendkuningriiki.
Toyota PHV üleandmistseremoonia toimus Strasbourgi jõuluturu raames Tokyo rahvusvahelisel foorumil.
Märkused
(1) Laetava akuga hübriidsõiduki CO2 heitmeid mõõdetakse ÜRO Euroopa majanduskomisjoni uue rahvusvahelise eeskirja kohaselt, mis käsitleb laetava akuga hübriidseid jõuseadmeid.
EDF Group on Euroopa üks juhtivaid energiaettevõtteid, mis tegutseb kõigis valdkondades: energia tootmine, ülekanne, jaotamine, tarnimine ja -kaubandus. Kontsern on Euroopa juhtiv elektrienergia tootja. Prantsusmaal on tal valdavalt tuuma- ja vee-elektrijaamad, kus 95% elektrist toodetakse CO2 heitmeid tekitamata. EDFi Prantsuse transpordi- ja jaotusettevõtted haldavad 1 274 000 km ulatuses madal- ja keskpingeliine (nii õhu- kui ka maakaablid) ning ligikaudu 100 000 km kõrgepingeliine. Kontsern varustab energia ja teenustega enam kui 38 miljonit klienti üle maailma, sh 28 miljonit Prantsusmaal. Kontserni konsolideeritud käive oli 2008. aastal 64,3 miljardit eurot, millest 47% tuli Euroopast (v.a Prantsusmaa). EDF on noteeritud Pariisi börsil ja tema tulemusi arvestatakse CAC 40 indeksi arvutamisel.
Toyota Motor Europe (TME) tegeleb Toyota ja Lexuse sõidukite hulgimüügi ja turundusega ning Toyota Euroopa tootmis- ja inseneritööga. Toyota pakub otseselt ja kaudselt tööd üle 80 000 inimesele Euroopas ja on alates 1990. aastast investeerinud üle 7 miljardi euro. Toyota tegevust Euroopas toetab 31 turundus- ja müügiettevõtet, mis asuvad 56 riigis ning millel on kokku ligikaudu 3000 müügiesindust ja üheksa varuosade tehast. 2008. aastal müüs Toyota Euroopas üle 1,1 miljoni Toyota ja Lexuse sõiduki.