Pikkust alla kolme meetri, kuid mahutab neli reisijat
Ülimalt lühikese kere tõttu pidid Toyota insenerid pöörama erilist tähelepanu ruumisäästlike ja kompaktsete lahenduste väljatöötamisele. Jaapani disainerite ja Nice’i lähedal paikneva Toyota Euroopa disainikeskuse ED2 ühiste jõupingutuste tulemusena sündis mugav ja tõeliselt sensatsioonilise välimusega sõiduk, mis mahutab vähemalt kolm täiskasvanut ja ühe lapse.
„Tehnoloogiline pärl”, mis paistab silma kuue uuendusliku ruumisäästliku lahenduse poolest
Mugavuse ja ruumikuse kindlustamiseks võeti iQ juures kasutusele palju täiustatud ja uuenduslikke lahendusi, nagu esiotsa paigutatud diferentsiaal, keskpaigutusega roolireduktor, madal põrandaalune kütusepaak ja üliõhukesed istmed.
Tugev kere, lühikesed ülendid – tõsine sõiduriist
Insenerid viisid uuendusliku välimusega iQ eesmise ja tagumise ülendi miinimumini ning paigutasid juhitavuse ja kontrollitavuse parandamiseks sõiduki põhimassi esi- ja tagarataste vahele. Tänu sellele põhimõttele, mis on laenatud võidusõiduautodelt, pakub iQ suurepärast sõidunaudingut.
iQ: uudne sõiduk homse CO2-vaba tuleviku jaoks
iQ, mille emissioonitase on kõigest 99 g ühe kilomeetri kohta ja keskmine kütusekulu 4,3 l / 100 km, on järjekordseks sammuks Toyota CO2 hulga vähendamise plaanis. Toyota Optimal Drive’i tehnoloogial põhinevate mootorite seast leiab igaüks endale sobiva jõuallika: valida saab 1,0-liitrise ja 1,33-liitrise VVT-i bensiinimootori ning 1,4-liitrise D4-D diiselmootori vahel. Sõiduk pakub esmaklassilist võimsust ja sõidumõnu ning madalat emissioonitaset olenemata sellest, kas valite käsikäigukasti, sujuvalt muutuva ülekandega Multidrive’i käigukasti või kuuekäigulise automaatse Multimode’i käigukasti.
Ohutus on esikohal
Toyota insenerid kulutasid palju tunde, tehes suurel hulgal firmasiseseid ohutuskatsetusi. Tänu sellele ambitsioonikas eesmärk – maksimaalsed viis tärni uute, karmistunud reeglitega 2009. aasta Euro NCAP ohutustestis – ka saavutati. Aktiivse ohutuse eest hoolitsevat varustust on sõidukis muljetavaldavalt palju: üheksa erinevat turvapatja, sealhulgas maailma esimene tagaakna turvakardin, sõiduki stabiilsuskontroll (VSC+), veojõukontroll (TRC) ning blokeerumisvastased pidurid (ABS) koos elektroonilise pidurdusjõu jaotussüsteemiga (EBD). Tänu sellele on uus iQ väikeautode klassis oma konkurentidest ohutuse poolest peajagu üle.
iQ radikaalne disain on saanud mõjutusi Toyota Jaapani juurtest
Uue iQ juures väljendub selgesti Jaapani disainipärandisse kuuluv „J-tegur”, mis ühendab kolm kujunduspõhimõtet – täiuslik tasakaalustamatus, sisseehitatud komponentidega arhitektuur ja vabavormiline geomeetria – üheks harmooniliseks tervikuks. See lähenemine, mida kohtab iQ juures igal sammul, tugineb kontrastide tekitamisele, tühjade ja täis elementide, sileda ja kareda kõrvutamisele, olles lihtne ja samas intrigeeriv.
Kolm inspireerivalt rikkalikku varustustaset
iQ on ebaharilikult hea varustusega. Esmalt hakatakse pakkuma kahte varustustaset: iQ ja iQ2. Juba standardne varustustase iQ hõlmab kõiki vajalikke mugavusfunktsioone ja kõrgeklassilisi lisasid nagu roolile paigutatud helisüsteemi juhtnupud ja toonklaasid. iQ2 varustusest leiab lisaks hulgaliselt tipptasemel varustust, mida tavaliselt kasutatakse suuremate sõiduautode juures: automaatne kliimaseade, nutikas võtmeta sisenemine ja käivitus ning vihma- ja hämaraandur. Mudeli iQ3 varustusse kuuluvad eksklusiivne 1,33-liitrine VVT-i mootor ja silmatorkavad 16” valuveljed.
Hind alates 199 900 kroonist
Uue Toyota iQ hind algab 199 900 kroonist (1,0-liitrise VVT-i mootoriga variant). Multidrive’i käigukastiga (variaatorülekanne) mudelite hind algab 218 100 kroonist.