Uhiuus Toyota Land Cruiser V8 – kõigi teede kuningas

Uus Land Cruiser V8 on Toyota tippmudel ja teeb varsti debüüdi Euroopa turul. See kaheksanda põlvkonna esindaja kannab endas jätkuvalt oma eelkäijate saavutatud maailmaklassi maastikuauto omadusi, kuid on juurde saanud täiendavat elegantsi, mugavust ja sõidukvaliteeti.
Land Cruiseri peainsener Sadayoshi Koyari selgitab uue põlvkonna arengutendentse järgmiselt: „Juba üle 50 aasta on Land Cruiseri iga põlvkonna aluseks olnud kolm võtmesõna: tugevus, vastupidavus ja töökindlus. Seetõttu otsustasime me murranguliste muudatuste asemel jätkata põhikontseptsioonina Land Cruiseri usaldusväärsuse rõhutamisega. Viimase põlvkonnaga püüame me vääriliselt hinnata Land Cruiseri kasutajate lojaalsust, pakkudes neile autot, mis ei peta inimeste usaldust.”
Täielikult ümbertöötatud raamile loodud kandekerekonstruktsiooniga mudelit on pikendatud kuni 4950 mm-ni, teljevahe on aga endiselt 2850 mm. Kõrgus varieerub vahemikus 1865 mm kuni 1910 mm, olenevalt mudeli vedrustusest, laius on 1970 mm.


Uus Land Cruiser tuleb müügile uhiuue diiselmootoriga 4.5 D-4D V8 koos uue 6-käigulise automaatkäigukastiga, mis arendab muljetavaldavat momenti 650 Nm kiirusel 1600 kuni 2800 p/min ja võimsust 286 hj kiirusel 3600 p/min. Diiselmootori kütusekulu on 10,2 l 100 km kohta, mis on eelmise mootoriga 4.2 TD L6 võrreldes 4% parem (Euroopa kombineeritud tsükli põhjal). Mudel on saadaval ka koos täiustatud bensiinimootoriga 4.7 VVT-i V8 ja 5-käigulise automaatkäigukastiga, mille moment on 445 Nm kiirusel 3400 p/min ja võimsus 288 hj kiirusel 5400 p/min. Bensiinimootori kütusekulu on 14,4 l 100 km kohta – 12% parem Euroopa kombineeritud tsükli järgi. Mõlemad mootorid vastavad täielikult Euro IV emissiooninõuetele.


Nüüdisaegsed tehnoloogiad, mis teevad uuest Land Cruiser V8-st suurepärase läbivusega ehtsa maastikuauto, on järgmised:
• Koos bensiinimootoriga on saadaval maailma esimene aeglase sõidukiiruse hoidja, mis reguleerib automaatselt mootori ja pidurite tööd, hoides väga aeglast kiirust ning vältides rataste puksimist ja blokeerumist. Juhi ülesandeks jääb raskel maastikul vaid sõiduki roolimine.
• Maailma esimene nelikveoga autode kõrguse aktiivreguleerimise ja adaptiivse vedrustuse süsteem (4W AHC & AVS, 4-Wheel Active Height Control and Adaptive Variable Suspension)*, mis esmakordselt ühendab kõigi nelja ratta vedrustussüsteemid ühtseks tervikuks, sisaldades muuhulgas ka vedrude jäikuse reguleerimissüsteemi.
• Euroopa esimene kineetilis-dünaamiline vedrustussüsteem (KDSS, Kinetic Dynamic Suspension System)*, mis juhib aktiivselt eesmist ja tagumist põikstabilisaatorit, kasutades selleks hüdrauliliste juhtsilindrite paari.
• Uudse konstruktsiooniga suurhõõrdediferentsiaal Torsen® Limited Slip Differential (LSD).

Uut mudelit iseloomustab esmaklassiliste ohutusfunktsioonide lai valik, nagu näiteks erineva maastiku jaoks ettenähtud uudse konstruktsiooniga ABS-pidurid, sõiduki stabiilsuse juhtimissüsteem (VSC), elektrooniline pidurdusjõujaotus (EBD) ja 14 turvapatja.
Uue Land Cruiser V8 esmatutvustus Euroopas leiab aset 24. oktoobril Peterburi autonäitusel Venemaal. Mudel on juba jõudnud Jaapani turule, Euroopas aga tuleb auto müügile 2007. aasta detsembris.

* Kättesaadavus oleneb turutingimustest.
Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.