- Ülemaailmselt müüdi 7,646 miljonit sõidukit, langus 1,309 miljonit
- Konsolideeritud netomüük oli 219,5 miljardit eurot, langus 21,4 miljardit eurot
- Konsolideeritud puhaskasum oli 18,1 miljardit eurot, kasv 10,3% võrreldes 2019 majandusaastaga
- Toyota Motor Corporation kinnitab pühendumust süsinikuneutraalsuse saavutamisele 2050. aastaks, keskendudes sellele, et pakkuda mitmekülgse tehnoloogiaga lahendusi kõigile klientidele, olenemata turust, riigist või piirkonnast
Toyota Motor Corporation (TMC) avalikustas lõppenud majandusaasta finantstulemused, mille kohaselt müüdi mullu ligi 7,6 miljonit sõidukit. Netomüük vähenes 21,4 miljardi euro võrra 219,5 miljardi euroni, puhaskasum kasvas aga 10,3 protsenti 18,1 miljardi euroni.
2025. aastaks plaanib Toyota Euroopas pakkuda enam kui 70 elektritehnoloogial põhinevat sõidukit, sealhulgas vähemalt 15 nullheitmega sõidukit. Sellega seoses kavandab Toyota müügitulemuste kasvu Euroopas 1,5 miljoni ühikuni, mis moodustaks üle 7% turust.
Toyota Motor Europe'i president ja tegevjuht Matt Harrison ütles, et hoolimata pandeemiaga kaasnenud väljakutsetest on ettevõte tuleviku osas optimistlik. „Meie elektrifitseeritud toodetest koosnev mitmekülgne portfell ja usaldusväärsed partnersuhted on olnud meile sel keerulisel ajal oluliseks tugisambaks. Kuigi turg kahanes 14%, vähenes meie müük kõigest 7%, andes meile läbi aegade suurima turuosa Euroopas. Meie enesekindlust selle lähenemisviisi suhtes kajastab parem müügi- ja turuosaprognoos aastaks 2025.“
TMC digitaalvara juht James Kuffner kinnitas, et müügieesmärkide kõrval on Toyota täielikult pühendunud süsinikuneutraalsuse saavutamisele aastaks 2050. Toyota Motor Europe ennustab, et juba 2025. aastaks on 90% nende sõidukitest täielikult või osaliselt elektrilised.
Autotööstuses tähendab süsinikuneutraalsus süsinikdioksiidi nullheitme saavutamist kõigis protsessides kogu sõiduki olelustsükli jooksul, mis hõlmab nende tootmist, transportimist, kasutamist, tankimist või laadimist ning ringlussevõttu või kõrvaldamist. "Toyota jätkab investeerimist vähese süsinikuheitmega tehnoloogilistesse ja uuenduslikesse lahendustesse, et me vastaksime oma klientide vajadustele igas riigis ja piirkonnas,“ märkis Kuffner.
Investeeringud süsinikuneutraalsuse nimel
Vähese süsinikuheitmega elektrifitseeritud lahenduste arendamine on osa Toyota eesmärkidest. Praeguseks on Toyota müünud üle 17 miljoni elektrifitseeritud sõiduki kogu maailmas, sealhulgas peaaegu 2 miljonit sõidukit aastal 2020. Toyota portfelli kuulub nüüd 55 elektritehnoloogiaga sõidukit.
2025. aastaks plaanib Toyota oma üleilmset elektrifitseeritud toodete portfelli märkimisväärsel laiendada, jätkates ühtlasi investeeringutega akutehnoloogiatesse.
Samal ajal jätkab Toyota suurte investeeringute tegemist kütuseelemenditehnoloogiasse. Toyota hinnangul võib kütuseelemenditehnoloogia aidata puhastada suurt osa maailma transpordiökosüsteemist ja saavutada süsinikuneutraalsus isegi veokite, rongide, busside, taksode, lennumasinate, laevade ning tööstuste puhul.
Vaja eri tehnoloogialahendusi
Kui mõned usuvad, et ressursside koondamine ainult ühte lahendusse aitab süsinikuneutraalsuse eesmärki kiiremini saavutada, siis Toyota leiab, et kiirem ja kaasavam viis on hoolikas investeerimine eri tehnoloogiatesse. Seega on Toyota arvates parem säilitada süsinikuneutraalsuse suhtes avatud mõtlemist ja mitte piirata tehnoloogialahendusi liiga varakult.
See võimaldab ettevõtetel ja ühiskondadel teha koostööd kõigi olemasolevate tehnoloogiatega, et saavutada süsinikuneutraalsusega seotud parimad tulemused võimalikult kiiresti, kasutades mis tahes lahendusi ja taristuid, mis sobivad nende kohalike vajadustega kõige paremini.
Toyota on oma elektrifitseeritud sõidukitega vallutanud põhisegmentides üha rohkem turge ning meelitab ligi aina enam kliente segmentides ja turgudel, kust teised kaubamärgid on oma tooted eemaldanud. Toyota suurendab oma elektrifitseeritud toodete portfelli, et tagada kõigile klientidele väiksema süsinikuheitmega sõidukite valik.