- Ulatuslikud katsed läbinud tugevdatud pedaalide puhul ei teki lisahõõrdumist, mis võiks põhjustada pedaali kinnikiilumist.
- Toyota parandab tagasikutsutavad sõidukid nii kiiresti kui võimalik.
„Toyota jaoks on igas olukorras esikohal kliendi huvid,” ütles Toyota Motor Europe’i president ja tegevjuht Tadashi Arashima. „Me mõistame, et hetkeolukord on muret tekitav, ja avaldame selle pärast kahetsust. Kinnitame oma klientidele, et gaasipedaaliprobleem võib tekkida üksnes väga harvadel juhtudel. Tagasikutsumine on ennetav meede, mille eesmärk on tagada kõikidele meie klientidele kõrgeimad kvaliteedistandardid.” Arashima lisas: „Toyota on täielikult pühendunud turvalisusele. Me teame, milles probleem seisneb ja kuidas seda kõrvaldada, ning nüüd on kõik meie jõupingutused suunatud sellele, kuidas teha seda võimalikult kiiresti. Teeme omalt poolt kõik võimaliku, et klientideni ei jõuaks ühtegi probleemset sõidukit.”
Kui juht avastab, et gaasipedaal kiilub pooleldi allavajutatuna kinni või liigub tagasi algasendisse aeglaselt, siis on võimalik sõidukit juhtida piduri kindla ja sujuva vajutamisega. Kui on vajalik sooritada hädapidurdus, siis peab jõuliselt ja ühtlaselt vajutama piduripedaali. Piduripedaali ei tohi pumbata, sest see võib vähendada vaakumit, mida kasutatakse pidurisüsteemi võimendamisel. Sõiduk tuleks juhtida lähimasse ohutusse kohta ja mootor seisata, seejärel tuleks pöörduda Toyota edasimüüja või autoabi poole.
Toyotal puuduvad andmed probleemist põhjustatud liiklusõnnetuste kohta Euroopas. Lisaks ei ole probleem seotud põrandamatiprobleemiga, millest hiljuti teatati Põhja-Ameerikas.
Kaheksa Toyota mudeli tagasikutsumisest Euroopas teatati 28. jaanuaril. Need mudelid koos tootmisvahemikega on järgmised:
• AYGO (veebruar 2005 – august 2009);
• iQ (november 2008 – november 2009);
• Yaris (november 2005 – september 2009);
• Auris (oktoober 2006 – 5. jaanuar 2010);
• Corolla (oktoober 2006 – detsember 2009);
• Verso (veebruar 2009 – 5. jaanuar 2010);
• Avensis (november 2008 – detsember 2009);
• RAV4 (november 2005 – november 2009).
Probleemsete sõidukite arv on täpsustamisel, ent see võib Euroopas ulatuda kuni 1,8 miljonini. Probleem ei puuduta Lexuse ega teisi Toyota mudeleid.
Kuigi kirjeldatud viga on harvaesinev, soovitame klientidel, kes on siiski mures, pöörduda Toyota edasimüüja poole juba enne, kui tagasikutsumine välja kuulutatakse.
Kuidas Toyota tagasikutsutud sõidukid parandab
Toyota on tuvastanud põhjuse, miks võib tagasikutsutud sõidukite gaasipedaal harvadel juhtudel osaliselt allavajutatud asendis kinni kiiluda. Probleem on seotud pedaali hõõrdemehhanismiga, mis peaks andma juhile õige tunnetuse: suurendama vajutamisele vajalikku vastujõudu ja muutma pedaali stabiilseks. Nimetatud mehhanism koosneb kahest liugpinnast, mille hõõrdumise teel saavutatakse pedaali õige tunnetus. Kasutatud materjalide, kulumise ja keskkonnatingimuste tõttu võivad need pinnad sujuva töö asemel hakata aja jooksul hakata raskendatult liikuma. Mõningatel juhtudel võib hõõrdumine suureneda sedavõrd, et pedaal liigub aeglaselt tagasi algasendisse, harvem võib see osaliselt allavajutatud asendis kinni kiiluda.
Toyota on tagasikutsutavate sõidukite jaoks leidnud tõhusa ja lihtsa lahenduse. Mehhanismi paigaldatakse täppismõõtudega terasplaat, mis vähendab hõõrdejõudu liugpindade vahel. Tänu sellele ei teki enam lisahõõrdumist, mis võiks põhjustada pedaali kinnikiilumist. Toyota on kontrollinud tugevdatud pedaalide tõhusust probleemsete pedaalimehhanismide ulatuslike katsetuste käigus.
Lisateabe saamiseks võtke palun ühendust:
helistades: +372 650 5709 või +372 50 57121
kirjutades: veiko.karu@elkeauto.ee
külastedes meie esindust E-R 9.00 – 17.00
või võtta ühendust Toyota Baltic AS kliendisuhete osakonnaga, tel: +3726130327 või e-mal: cr@toyota.ee.