Toyota Mirai

 

Mirai tähistab sõidukite maailmas uue ajastu algust. Mirai, mis kasutab elektrienergia tootmiseks vesinikku – tähtsat tuleviku energiaallikat – on muljetavaldavalt keskkonnasäästlik ning pakub samasugust mugavust ja sõidunaudingut kui iga teine tänapäevane auto.

 

Mirai kasutab Toyota kütuseelementide süsteemi (TFCS), mis ühendab endas nii kütuseelementide kui ka hübriidtehnoloogia ning kasutab Toyota enda välja töötatud uut kütuseelementide patareid FC Stack ja vesiniku kõrgsurvepaake. TFCS on sisepõlemismootoritest energiatõhusam ning ei tekita sõidu ajal üldse CO2 ega teisi saasteaineid. Mirai pakub seejuures bensiinimootoriga sõidukitega võrdväärset mugavust ja suurt sõiduulatust. Vesiniku tankimiseks kulub ainult umbes kolm minutit.

 

 

Mirai pakub kõike, mida uue põlvkonna sõidukilt eeldatakse: silmapilkselt äratuntavat disaini, sõidunaudingut ja suurepärast juhitavust, mis on saavutatud tänu madalale raskuskeskmele, ning elektrimootorile omast vaikset, ent jõulist kiirendust.

 

Tipptasemel keskkonnasäästlikkus

Mirai kasutab TFCSi, mis on segu kütuseelementide ja hübriidtehnoloogiast. Süsteemis on kasutusel Toyota enda välja töötatud osad: kütuseelementide patarei FC Stack, FC pingekonverter ja vesiniku kõrgsurvepaagid.

 

Toyota FC Stack

Uue kütuseelementide patarei Toyota FC Stack maksimumvõimsus on 114 kW (155 DIN hj) ning selle võimsustihedus on maailma parim – 3,1 kW/l (2,2 rohkem kui eelmise piiratud liisinguprogrammi raames pakutud mudelil Toyota FCHV-adv).

 

FC pingekonverter

Uus kompaktne, väga tõhus ja ülivõimas konverter tõstab Toyota FC Stacki pinge 650 voldini. Kõrgem pinge võimaldas vähendada nii elektrimootori mõõtmeid kui ka Toyota FC Stacki kütuseelementide arvu. Tulemuseks on väiksem, ent võimsam Toyota kütuseelementide süsteem, mis vähendab kulusid.

 

Vesiniku kõrgsurvepaagid

Kolmekihilised paagid, mis on valmistatud süsinikkiuga tugevdatud plastist ja teistest materjalidest, lubavad hoida vesinikku väga suure 70 MPa rõhu all (70 megapaskalit võrdub umbes 700 baariga). Võrreldes vesiniku kõrgsurvepaakidega, mida on kasutatud mudelis Toyota FCHV-adv, mahutavad uued paagid ligikaudu 20% rohkem.

 

Suurepärane vaikus ja stabiilne juhitavus

Võimas kütuseelementide patarei Toyota FC Stack ja optimaalse võimsusega aku toidavad elektrimootorit väga tõhusalt, nii et sõiduk reageerib igas olukorras erksalt, olenemata kiirusest. See tagab algusest peale suurema pöördemomendi ning hiljem jõulise ja sujuva kiirenduse.

 

 

Suured osad nagu Toyota FC Stack ja vesiniku kõrgsurvepaagid on paigutatud keskele põranda alla. Selline lahendus tagab tänu madalale raskuskeskmele ning esi- ja tagaosa suurepärasele kaalujaotusele stabiilse juhitavuse ja sõidumugavuse. Sõiduomadusi parandab ka ülijäik kere, mis on muudetud tagavedrustuse juures eriti jäigaks.

 

Täispikkuses põhjakate ja aerodünaamilised külgmised suunatuled vähendavad tuuletakistust ning parandavad ökonoomsust ja juhitavust. Pikisuunalisele stabiilsusele mõjuvad hästi ka tagumiste liittulede külgedele paigutatud õhuribid.

 

 

Mirai on erakordselt vaikne, sest elektrimootor töötab peaaegu hääletult kõigil kiirustel, tuulemüra on vähe, kõik kereosad on täiesti hermeetilised ning kõikjal salongis on kasutatud müra summutavaid ja tõkestavaid materjale, nii näiteks on esiklaas ja ukseklaasid valmistatud spetsiaalsest müra vähendavast klaasist.

 

Sõiduk kasutab tõhusalt regeneratiivset pidurdamist ning suurendab pidurdusjõudu olukordades, kus juht tahab kiirust oluliselt vähendada, näiteks pikkadel mäest laskumistel.

 

Toyota Mirai tähtsamad omadused

 

Mirai jõuab Jaapanis müügile detsembri keskel ning on valitud Euroopa turgudel (Suurbritannia, Saksamaa ja Taani) saadaval septembrist 2015.

 

Tulevik on kohal, tema nimi on Mirai …

Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.