Rehvimärgistus
Kui otsite hooajaks uusi rehve, tasub endale selgeks teha kolm peamist kvaliteedinäitajat, mida on selgitatud Euroopa rehvimärgistuse piktogrammidel. Need väikesed joonised peavad ka uute rehvide müügikohas rehvidega alati kaasas olema.
KÜTUSESÄÄSTLIKKUS
7 klassi: A (enim säästlik) - G (vähim säästlik)
Üheks mootorsõiduki kütusesäästlikkust enim mõjutavaks teguriks on rehvi veeretakistus. Mida suurem on rehvi deformatsioon, seda rohkem kütust auto tarbib. Teisisõnu, väiksem veeretakistus tähendab väiksemat kütusekulu ning seeläbi soodsamat hinda juhile ja väiksemaid õhku paisatavaid emissioone, sh CO2.
Mõju erineb sõltuvalt sõidukist ja sõidutingimustest. Sellegipoolest võib erinevus G- ja A-klassi rehvide vahel vähendada kütusekulu isegi kuni 7,5% ning veokite puhul veelgi rohkem.
VÄLINE VEEREMISMÜRA
Liiklusmüra on oluline keskkonnaprobleem. Välise veeremismüra tasemed on jagatud kolme kategooriasse ning seda mõõdetakse detsibellides (dB). Mürapiktogramm näitab kategooriaid, piktogrammi kõrval olev must nool tähistab müra taset absoluutväärtusena.
-
1 must helilaine = 3 dB, mis on juba väiksem kui tulevane Euroopa piirväärtus
-
2 musta helilainet = juba vastavuses tulevase Euroopa piirväärtusega
-
3 musta helilainet = vastavuses tulevase Euroopa piirväärtusega
MÄRGHAARDUMINE
7 klassi: A (parim märghaardumine) - G (halvim märghaardumine)
Märghaardumine näitab rehvi pidurdusvõimet märjal teepinnal. Mõju võib sõidukist ja sõidutingimustest sõltuvalt olla erinev, kuid täispidurdamise korral võib G- ja A-klassi rehvide pidurdusmaa erinevuseks olla kuni 30% ehk tavalise sõiduauto puhul koguni 18 meetrit. Näitlikustamiseks – 18 meetrit on tegelikult ligi 4 autopikkust, mis võib päästa kokkupõrkest või säästa lausa elu.
Allalaadimine