Kulunud lamell suvesse ei sobi

Lamellrehvide eeliseks peetakse asjaolu, et nendega saab rahumeeli aasta läbi sõita. Jah, seadus seda ei keela, kuid asjatundjad soovitavad suvel siiski suverehve kasutada.

 

Suvel peab sõitma suve- ja talvel talverehviga, sest nende omadused on täiesti vastupidised. Lamellrehvidega võib aasta läbi sõita, kuid tuleb arvestada, et suvel sõitvatel lamellrehvidel on pidurdusteekond tunduvalt pikem kui suverehvidel.

 

Roheline mõtteviis ja majanduslik kalkulatsioon ütlevad, et kasutamiskõlblikku asja ei tohiks ära visata. Talv otsa sõitnud lamellrehvidega saaks ju veel algava suve sõita ja suverehvide ostu aasta võrra edasi lükata. On see mõistlik?

 

Tegelikult mitte. Katsetasime paar aastat vana ja põhjamaistesse oludesse hästi sobinud lamellrehvi. Mustrit oli järel veel umbes 4 mm jagu. Märjal teel osutus selline lamellrehv kõlbmatuks. Selle pidurdusteekond on lausa 60% pikem kui testi parimal rehvil. Reaalses liikluses tähendab see kümneid meetreid pikemat pidurdust ja märksa suuremaid ohte. 

 

Suur osa talverehve on suvekuumas ohtlikud, kuna nad on loodud toimima talvetingimustes ja madalal temperatuuril. Kenas suveilmas puudub rehvil piisav stabiilsus ning roolimise täpsus on halvenenud. Samuti on (tihti ootamatult) märksa pikem ka pidurdusmaa.

 

Kui sõita vihmaga maanteerööbastes 90 km/h vähem kui 3 mm rehvimustrijäägiga, on vesiliug peaaegu garanteeritud. Suverehvid tuleb kindlalt alla panna, kui rehvimustri sügavuseks on kulunud 4 mm või vähem. Muidu võib elu ohtu sattuda. Tuletame ka veelkord meelde, et märja teega tuleb kiirust vähendada, ükskõik kui hea on sinu auto või kui uued rehvid all.

 

Vali mõistliku hinna ja kümne väikse osamaksega suverehvid siit.

 

Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.