Kuidas valida õiged talverehvid?
Millal on õige aeg mõelda uutele rehvidele?
Esiteks peaks kindlasti kontrollima rehvide kulumisastet. Selle määramise kohad on rehvide külgedel tähistatud lühendiga “TWI” või kolmnurga kujutisega. Suverehvide mustri sügavus peab seaduse järgi olema vähemalt 1,6 mm ning talverehvidel vähemalt 3 mm. Alla selle võib auto käitumine muutuda ettearvamatuks.
Teiseks tuleks kindlasti kontrollida mehaanilisi vigastusi. Seda peab tegema isegi siis kui muster ei ole kulunud kriitilise piirini. Samuti võib tühjenev rehv viidata vigastusele.
Kolmandaks – rehvide vanus. Kui tegu on üle 6-aastaste rehvidega, on tõenäoline, et rehvisegu on kaotanud märkimisväärse osa neid omadusi, mis on rehvi usaldusväärseks tööks vajalikud.
Kuidas valida uued rehvid?
Alustuseks selgitage välja milliste tehniliste näitajatega rehve soovitab antud auto tootjatehas st. milline on nende mõõt, kandevõime ja kiirusindeks.
Sõiduturvalisuse ning rehvide läbisõidu pikendamise huvides on oluline vahetada korraga kõik neli rehvi või vajadusel vähemalt ühe telje rehvid, kasutada auto tootja poolt soovitatud mõõtudega ning koormusindeksiga rehve ja tasakaalustada iga ratas peale rehvi vahetust.
Laias laastus jagatakse rehvid neljaks:
Klassita rehvid (kutsutakse ka “mustadeks rõngasteks”) on üldiselt pärit tundmatutelt tootjatelt, mis tähendab, et ei ole teada ka materjalid ning valmistustehnoloogiad.
Keskklassi rehvide juures kasutatakse tänaseks vanemaid tehnooogiad ning materjale, mis tingivad ka soodsa hinna. Soovitame valida keskklass kui sõidad aastas alla 10 000 km.
Esmaklassilised rehvid on kvaliteetsed ja nende valik on lai. Pakuvad turvalist sõitu erinevates tee- ja ilmastikuoludes. Hinna ja rehviomaduste vahel on võimalik leida mõõdukas tasakaal. Soovitame neid rehve kõigile, kes peavad lugu turvalisest ja mugavast sõidust.
Tippklassi rehvid on toodetud kasutades tänapäevaseid tipptehnoloogiaid ja ning materjale kasutades. Need rehvid on testitud ka võidusõidus. Need on rehvid milledele on iseloomulik maksimaalne haarduvus nii kuiva kui märja teekattega , eriti täpne juhitavus, väga head pidurdusomadused. Tippklassi rehvivalikust leiab sobivad rehvid väiksemale sportautole, suurele esindusautole kui kõige nõudlikumale maasturile.
Kui valid talverehve, siis pea silmas, et naastrehvid sobivad rohkem jäistele teedele, lamellid peavad paremini lumistel teedel. Üldiselt peetakse siiski naastrehvi ohtutuse seisukohast paremaks. Naastrehv tekitab küll rohkem müra ning kulutab teekatet, kuid peab kauem vastu, lausa mitu hooaega.
Uued ja sobivad rehvid oma autole leiad rehvikalkulaatoriga või tulles poodi aitavad Sind meie teenindajad.